• Mimosa86

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Btw så kommer porrskådisar och onlyfans kvinnorna strax vara utbytta mot AI. Så i fortsättningen kommer män runka till fiktion.. fast det klart, det har de ju gjort hela tiden ändå. Men chansen är ändå stor att kvinnor slipper skadas i detta

• Mimosa86
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 10:33:57 följande:
    Problemet är att kvinna  påverkar gud genom att ta död på herrens skapelse. Dessutom påverkar kvinnan den tilltänkta människan som hindras från ett liv och som inte har möjlighet att föra sin egen talan. 
    Bland mina vänner har det varit mannen som varit den drivande faktorn till aborten. Kvinnorna har velat behålla.

Så hur ska du nå ut till männen att ta ansvar för att de alstrar barn de inte är redo att ta hand om?
  • Mimosa86
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 00:57:05 följande:
    De överväger nu att införa dödsstraff i Texas för abort, bara så du sätter det i ett kulturellt perspektiv. 

Svenska lagar kan ändras. Det är inga naturlagar. 

Vi är många som inte vill tillåta aborter i Sverige. Och andelen blir fler för varje dag som går. 

Vi ska ändra detta med tiden så folk som begår abort döms till livstid. Sanna mina ord. 
    Av nyfikenhet, är du lika passionerat engagerad i barn som lever utanför magen? Är du fadderförälder? Engagerad i skola och fritids? Skänker du pengar till rädda barnen? Ställer du upp som stödförälder till ensamstående mödrar? Tog du ut likvärdig föräldraledighet av dina barn?

För hela resonemanget kring barns rättigheter faller rätt platt om du inte värnar om de barn som faktisk finns och lever. Då kan man tro att ditt mission snarare handlar om att få kontroll över en kvinnas kropp och barnargumentet är enbart ett förtäckt svepskäl.
  • Mimosa86
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:45:01 följande:
    Jag vill nå ut till både män och kvinnor. Både män och kvinnor ska undvika att få en kvinna begå abort. 

Männen måste ta ansvar, såväl som kvinnorna. 
    Så.. straffet ska även landa på mannen som gjort kvinna gravid?
  • Mimosa86
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:53:42 följande:
    Jag värnar barnen som lever. 
    Jag skrev specifikt -barn som lever utanför magen-

så berätta för mig. Vilka ansträngningar lägger du på barn som lever utanför en kvinnas livmoder och hur mycket strider du för dessa barns rättigheter och rätt till ett värdigt liv?

För visst gör du det? Snälla säg inte att du bara är en i mängden självutnämnd proffstyckare som inte gör något förutom att kommande med massa personliga åsikter och blaj..

Men jag antar att du inte kan eller vill svara på min fråga 
  • Mimosa86
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-10-29 14:14:36 följande:
    Det handlar nu om att kvinnor har mer valmöjligheter än männen. 
    Män kan inte välja om de ha sex som kvinnor får, om de ska bli gravida, om de ska få barn och om de ska göra en abort. 
    Det är därmed inte orättvist om att debatten handlar nu bland annat om kvinnors kroppar. 
    Kvinnor har redan det bättre i allmänhet även om abortgränsen exempelvis skulle sänkas. 

Med tanke på vilken fördel kvinnor har så är det rättvist om män får ha en åsikt om det här. 

Att vara gravid och föda ett barn är det i särklass farligaste tillstånd en kvinna kan befinna sig i. I Utvecklingsländer dör många kvinnor och barn av komplikationer. 

min gammelfarmor dog i barnsäng i Sverige, och hade vi inte haft den fina vård vi har idag hade mer än hälften av mina väninnor och kvinnliga slänga inte levt idag pga av graviditet och förlossningar. Fyra av dem fick bestående komplikationer efteråt som de kommer ha resten av sitt liv och ta medicin för.

Vi kvinnor ÄR priviligerad att vi har fått gåvan att kunna tillverka bebisar. Men snälla du, kom inte och säg att vi har det så lätt och fördelar på vår sida. För vi betalar
    med vår hälsa och i värsta fall med våra liv.

Och att abortera är en process som iallafall i mitt
     fall var otroligt smärtsamt. Den orättvisa att krysta ut ett foster går inte att jämställas med mannes gnissel med att trä på gummi och förhindra plågan. 

Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?