• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Halvsvensk man)
    kusbölehelvete skrev 2024-10-25 01:41:29 följande:
    Behövs nog inget politiskt parti, låter som han satsar på en diktatu, så blir kanske en statskupp och sedan diktatur 
    På sikt blir det diktatur. Men inte de närmaste 30 åren. Men till slut blir det så. 
    Antagligen kommer islam styra. 

Nationalister kommer vara nöjda, kristna nöjda, konservativa nöjda, högernationalister ganska nöjda. 

Folk kommer fatta att det blir 10 gånger bättre än aborter, könsbyten på barn och hbtq, feminism. 
  • Anonym (Matainte...)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:38:26 följande:
    Jag förespråkar inte självmord. Vad snackar du om?

Jag menade att när kvinnan är frånskild barnet så har hon en fri vilja att styra sig själv och göra det hon vill, vad det än är. Men hon får ta konsekvenserna sen. Men hon har en fri vilja. Alla har det. 
    Ja, du menar uppenbarligen förbannat mycket. 
    I dom sista inläggen har du verkligen visat färg...
  • Tow2Mater
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 00:57:05 följande:
    De överväger nu att införa dödsstraff i Texas för abort, bara så du sätter det i ett kulturellt perspektiv. 

Svenska lagar kan ändras. Det är inga naturlagar. 

Vi är många som inte vill tillåta aborter i Sverige. Och andelen blir fler för varje dag som går. 

Vi ska ändra detta med tiden så folk som begår abort döms till livstid. Sanna mina ord. 
    Och i UK är det åt andra hållet; du får böta (upp till över 100 000 kr per lag) om du står och ber tyst i tanken för t ex ditt egna sedan 20 år aborterade barn. Kanske även Sverige går åt det hållet istället? I England och Wales kommer samma lag, och bötesbeloppen där blir obegränsade sägs det.

www.thefp.com/p/abortion-buffer-zones-united-kingdom-free-speech-arrested-for-praying-in-her-head
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:45:34 följande:
    SD fanns inte i riksdagen för några år sedan, nu sitter de nästan i regering. 

Det kommer vända snabbare än du tror. 

Det kommer gå till som så att vi kommer ha ett stort religiöst parti, antagligen nått som liknar Nyans. Men det kommer inte vara Nyans. Nyans är som Ny demokrati, ett projekt för att känna av och lära sig. Sen kommer ett nytt parti bildas som med tiden kommer driva frågorna. 

Samtidigt kommer det finnas konservativa i SD och KD, samt M. Nationalister, kristna, högerfolk. I Vänsterpartier och Miljöpartier kommer fler och fler muslimer få inflytande och sedan ta över partierna. 

Innan du vet ordet av är abort förbjudet. Sen är det dödsstraff för mord. Sen är det stopp på feminism och annan djävulsk propaganda. Med mera. 
    Långt ifrån alla kristna och muslimer i Sverige är emot abort. Jag känner både kristna och muslimer som har gjort abort själva. Har en bekant som är muslim , han sa att han var emot abort tills han råkade gör en tjej gravid, då var han inte emot abort alls längre. Jag är själv kristen och inte emot abort, tycker som sagt inte jag har rätt att bestämma vad andra kvinnor gör. Tror inte det finns så extremt många abortmotståndare i Sverige , det är inte USA. Det är väl du och två andra här som skriver i varenda tråd men jättevanligt är det inte. 

Du verkar väldigt arg i den här tråden och dina andra trådar. Varför? Hur påverkar det ens dig att kvinnor har rätt att göra abort? Och hur skulle det påverka dig om det blir som du vill och abort blir förbjudet om 50 år? Hur gammal är du då, 70-80 nånting kanske? 
  • Em98

Jag tror många som är för abort drar gränsen vid medvetande, saknas medvetande kan inget lidande upplevas och således är det ok. T.ex. kan ett kluster på 32 celler inte uppleva någonting då det inte finns ett nervsystem inblandat.

• Tramsfrans

Jag är så trött på FL vad vet ni om muslimers åsikter kring abort egentligen. Enligt islam så får en kvinna lov och göra abort inom 40 dagar innan ett embryo bildas. Islam tillåter också abort vid våldäckt osv. Allt är inte svart eller vitt det finns ofta en gråzon. Varje enskild fall bedöms utifrån det. 

• Freddie K

Jag tänker att om kvinnan har blivit våldtagen eller om barnet är sjukt så kan man göra abort, sen är det kvinnans rättighet att göra abort. Varför skulle hon inte få välja det då?

Då äter du inte ägg heller då?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Ibland kan det faktiskt vara mindre själviskt att göra abort. Just saying. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Tumör)

Ts, Om du får en tumör i magen, vill du inte kunna ha rätt att avlägsna den? Tumörer är samma sak som ett nyblivet foster, en klump celler som lever av dig.

• Anonym (Tumör)
    Tramsfrans skrev 2024-10-25 03:46:23 följande:

Jag är så trött på FL vad vet ni om muslimers åsikter kring abort egentligen. Enligt islam så får en kvinna lov och göra abort inom 40 dagar innan ett embryo bildas. Islam tillåter också abort vid våldäckt osv. Allt är inte svart eller vitt det finns ofta en gråzon. Varje enskild fall bedöms utifrån det. 

Så det var vanligt med aborter på Muhameds tid då? På vilket sätt utförde de aborten? Spett upp i livmodern?

Hur visste de ens att de var gravida innan 6e veckan på den tiden? Det är först i nutid man kan veta om man är gravid så tidigt. Gjorde man aborter lite för säkerhets skull?
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?