• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
    Freddie K skrev 2024-10-25 10:31:56 följande:

Hur mycket påverkar gud en kvinna som gör abort?

Problemet är att kvinna  påverkar gud genom att ta död på herrens skapelse. Dessutom påverkar kvinnan den tilltänkta människan som hindras från ett liv och som inte har möjlighet att föra sin egen talan. 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 10:33:57 följande:
    Problemet är att kvinna  påverkar gud genom att ta död på herrens skapelse. Dessutom påverkar kvinnan den tilltänkta människan som hindras från ett liv och som inte har möjlighet att föra sin egen talan. 
    Hur påverkat hon gud? Nej, fostret har ingen talan, men kanske vill fostret ändå inte födas. Det finns många orsaker till varför man väljer att göra abort och som jag ser det så är det ibland för fostrets eget bästa. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
    Tramsfrans skrev 2024-10-25 03:46:23 följande:

Jag är så trött på FL vad vet ni om muslimers åsikter kring abort egentligen. Enligt islam så får en kvinna lov och göra abort inom 40 dagar innan ett embryo bildas. Islam tillåter också abort vid våldäckt osv. Allt är inte svart eller vitt det finns ofta en gråzon. Varje enskild fall bedöms utifrån det. 

DET ÄR DU SOM FÖR MED OSANNING.  

När Islam kom till så existerade inte ens begreppet aborter. Allt är efterhandskonstruktioner utförda av enskilda individer som vill gynnas själva av aborter. Oavsett om de är muslimer, kristna eller nått annat. Allah tillåter inte aborter då aborter eliminerar den av Allah tilltänkta och skapade människan. 

Koranen har inte en endaste mening där det står att aborter ska tillåtas eller uppmuntras. Inte i något stadie. Allt är efterhandskonstruktioner som valt att tolka det på ett visst sätt, förmodligen baserat på egna åsikter för att det ska gynna de själva. 

Enligt Koranen i ämnet eller relaterat till ämnet: 
    1

Döda inte din avkomma av fruktan för fattigdom; Det är Vi som sörjer för dem och för er. Sannerligen, att döda dem är en stor synd.

Koranen 17:32

2

Den som har skonat livet på en själ, det är som om han har skonat livet på alla människor. Den som har dödat en själ, det är som om han har mördat hela mänskligheten.

Koranen 5:32

Freddie K skrev 2024-10-25 10:35:33 följande:
    Hur påverkat hon gud? Nej, fostret har ingen talan, men kanske vill fostret ändå inte födas. Det finns många orsaker till varför man väljer att göra abort och som jag ser det så är det ibland för fostrets eget bästa. 
    Man får utgå från att fostret vill födas, inte motsatsen. Om nu individen sedan inte vill leva och vill gå emot gud så har ju individen möjlighet att avsluta sitt liv, hur fel det än är. Men man kan inte bestämma över fostret och ta död på det. För det är definitivt. Det går inte att ångra det. 

En abort går emot guds vilja genom att döda individen, att döda är emot gud. Det är ett hån mot gud. Guds största uppgift är skapelsen och speciellt den medvetna skapelsen, vilket barnet blir med tiden. 

Så det är bland det värsta man kan göra. Att ta död på sitt foster. För man tar död på det. Efter som det som vissa av er kalla cellklump slutar utvecklas och med tiden försvinner helt. 
  • Anonym (???)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 10:46:53 följande:
    DET ÄR DU SOM FÖR MED OSANNING.  

När Islam kom till så existerade inte ens begreppet aborter. Allt är efterhandskonstruktioner utförda av enskilda individer som vill gynnas själva av aborter. Oavsett om de är muslimer, kristna eller nått annat. Allah tillåter inte aborter då aborter eliminerar den av Allah tilltänkta och skapade människan. 

Koranen har inte en endaste mening där det står att aborter ska tillåtas eller uppmuntras. Inte i något stadie. Allt är efterhandskonstruktioner som valt att tolka det på ett visst sätt, förmodligen baserat på egna åsikter för att det ska gynna de själva. 

Enligt Koranen i ämnet eller relaterat till ämnet: 
    1

Döda inte din avkomma av fruktan för fattigdom; Det är Vi som sörjer för dem och för er. Sannerligen, att döda dem är en stor synd.

Koranen 17:32

2

Den som har skonat livet på en själ, det är som om han har skonat livet på alla människor. Den som har dödat en själ, det är som om han har mördat hela mänskligheten.

Koranen 5:32

Följer du koranens uppmaningar till hot och våld också? 
    Anonym (???) skrev 2024-10-25 11:08:03 följande:
    Följer du koranens uppmaningar till hot och våld också? 
    Jag följer guds uppmaningar till liv, skapelse och ljus. Som genomsyrar alla religioner. Och alla religioner, abramamitiska alltså, har samma gud. Allah = gud. Samma sak. Allah är inte ett namn på gud utan betyder gud. Allsmäktig gud. Samma gud inom judendomen och kristendomen. 

Motsatsen till alla religioner är död och mörker. Jag följer inte det. 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:17:29 följande:
    Jag följer guds uppmaningar till liv, skapelse och ljus. Som genomsyrar alla religioner. Och alla religioner, abramamitiska alltså, har samma gud. Allah = gud. Samma sak. Allah är inte ett namn på gud utan betyder gud. Allsmäktig gud. Samma gud inom judendomen och kristendomen. 

Ursäkta. Skulle motsatsen till alla religioner vara död och mörker? Jag själv är ateist och jag ser inte det som död och mörker. 
  • Anonym (???)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:17:29 följande:

Varför är det ena som står viktigt men inte det andra?
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:19:27 följande:
    Ursäkta. Skulle motsatsen till alla religioner vara död och mörker? Jag själv är ateist och jag ser inte det som död och mörker. 
    Kristendomen, islam, judendomen utgår från att gud är allsmäktig och skapat allt det som existerar i sin höghet och prakt. Gud är inte en person eller varelse, det är den yttersta sanningen och den yttersta medvetenheten. Gud står för skapelse, kreativitet, ljus, glädje, sans, frid, kärlek. 

I motsats till detta står mörkret, döden, förstörelser, ickeexistensen. 

Motsatsen till gud är därför död och ickeextsiens, förstörelse. Att förstöra gud medvetna skapelse är ett brott mot gud och skepelsen. 

Det är därför Texas i USA ni börjar överväga införa dödsstraff för aborter. 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:23:49 följande:
    Kristendomen, islam, judendomen utgår från att gud är allsmäktig och skapat allt det som existerar i sin höghet och prakt. Gud är inte en person eller varelse, det är den yttersta sanningen och den yttersta medvetenheten. Gud står för skapelse, kreativitet, ljus, glädje, sans, frid, kärlek. 

I motsats till detta står mörkret, döden, förstörelser, ickeexistensen. 

Motsatsen till gud är därför död och ickeextsiens, förstörelse. Att förstöra gud medvetna skapelse är ett brott mot gud och skepelsen. 

Det är därför Texas i USA ni börjar överväga införa dödsstraff för aborter. 
    Ja de utgår ifrån det, men bara för det så behöver det inte vara sant. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?