• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 12:37:36 följande:
    Man kan påstå att du är för smart för att hänga här. Men beundrar dig för att du orkar förmedla detta. Att människor här verkar tro sådant som att det är en slump att vi skapades. Det för mig är helt otroligt 🤔
    Det är det också eftersom man aldrig på förhand kan veta om spermier träffar på ett ägg. Eller ens om kvinnan har ägg eller om mannen ens har spermier. Så ja, det är ens slump att vi har skapats. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 12:37:36 följande:
    Man kan påstå att du är för smart för att hänga här. Men beundrar dig för att du orkar förmedla detta. Att människor här verkar tro sådant som att det är en slump att vi skapades. Det för mig är helt otroligt 🤔
    Det är det också eftersom man aldrig på förhand kan veta om spermier träffar på ett ägg. Eller ens om kvinnan har ägg eller om mannen ens har spermier. Så ja, det är ens slump att vi har skapats.
  • Anonym (Q)

I viss mån håller jag med dig, men tycker att du har fel i mycket. Den dagen en man kan bära ett barn, får mannens tycke en större tyngd.
    För mig börjar livet med att ägget blir befruktat. Det är en gåva. Men logiken att tvinga en kvinna att bära ett barn som som inte är önskvärt, är inte bra för livet i magen och kvinnan. Om vi hade begränsat aborträtten, hade risken varit stor att kvinnor börjar utföra egna aborter, söker sig till någon som hjälper henne utanför lagen eller att kvinnan försöker tar sitt liv. Alla dessa tre sakerna kan leda till döden för kvinnan. Då är vi lite i ditt tänk. Vem är viktigast? Om kvinnan gör något av dessa sakerna, så finns det en risk att både kvinnan och fostret dör. 

Sen funkar inte din lösning för oönskade barn. Du tycker att en man och en kvinna ska adoptera det oönskade barnet. Paret ska också va näst in till perfekta. Dessa paren finns det inte många av i Sverige. Behovet av att adoptera barn i Sverige är för lågt för att alla oönskade barn ska kunna få en familj.Din syn på detta är lite enkel. En syn som inte funkar. 
    Sverige har inte alltid haft dessa abortlagar som vi har idag. På tiden som abort inte var laglig, dog kvinnor pga sin graviditet. Kom barnet till världen, så kunde barnet bli mördat efter födseln. Kvinnor dolde sin graviditet för att kunna bli av med barnet. 
    Så att jag håller med dig med att aborter skulle behövas begränsas. Men då jag vet vad följden av en begränsad abortlag skulle göra, så tycker jag inte att det är en lösning.
    En begränsad lag skulle troligtvis leda till ökad dödlighet och barn på barnhem. Vi kommer behöva starta upp barnhem, då det inte kommer finnas föräldrar till alla barn, särskilt inte om vi ska ha så stora krav på adoptivföräldrarna.
    Sen måste jag tillägga?Du vet om att samkönade är precis lika bra föräldrar som  en mamma och en pappa? Det finns många par, kvinna och man, som aldrig borde få ta hand om ett barn.

• Anonym (Q)
    EpicF skrev 2024-10-25 20:19:59 följande:
    Har Texas blivit flyttade till Sverige? När hände det? Måste vara en stor sensation att en delstat i USA flyttar till Sverige. En helt delstat. Wow. 
    Visste du inte det? Det har skrivit mycket om det. Påskharen ska visst bli president.
  • EpicF
    Anonym (Q) skrev 2024-10-25 20:39:42 följande:
    Visste du inte det? Det har skrivit mycket om det. Påskharen ska visst bli president.
    Se man på. Undrar vad jultomten får för roll? 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-25 20:39:42 följande:
    Skrattande
  • Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2024-10-25 20:57:53 följande:
    Se man på. Undrar vad jultomten får för roll? 
    Vice president 
  • Anonym (JB)

Och vad är det du vill diskutera, TS?

• EpicF
    Anonym (JB) skrev 2024-10-25 21:38:38 följande:

Och vad är det du vill diskutera, TS?

Ts vill inte diskutera utan propagerar för alla sina märkliga åsikter. 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-25 20:24:43 följande:

I viss mån håller jag med dig, men tycker att du har fel i mycket. Den dagen en man kan bära ett barn, får mannens tycke en större tyngd.
    För mig börjar livet med att ägget blir befruktat. Det är en gåva. Men logiken att tvinga en kvinna att bära ett barn som som inte är önskvärt, är inte bra för livet i magen och kvinnan. Om vi hade begränsat aborträtten, hade risken varit stor att kvinnor börjar utföra egna aborter, söker sig till någon som hjälper henne utanför lagen eller att kvinnan försöker tar sitt liv. Alla dessa tre sakerna kan leda till döden för kvinnan. Då är vi lite i ditt tänk. Vem är viktigast? Om kvinnan gör något av dessa sakerna, så finns det en risk att både kvinnan och fostret dör. 

Sen funkar inte din lösning för oönskade barn. Du tycker att en man och en kvinna ska adoptera det oönskade barnet. Paret ska också va näst in till perfekta. Dessa paren finns det inte många av i Sverige. Behovet av att adoptera barn i Sverige är för lågt för att alla oönskade barn ska kunna få en familj.Din syn på detta är lite enkel. En syn som inte funkar. 
    Sverige har inte alltid haft dessa abortlagar som vi har idag. På tiden som abort inte var laglig, dog kvinnor pga sin graviditet. Kom barnet till världen, så kunde barnet bli mördat efter födseln. Kvinnor dolde sin graviditet för att kunna bli av med barnet. 
    Så att jag håller med dig med att aborter skulle behövas begränsas. Men då jag vet vad följden av en begränsad abortlag skulle göra, så tycker jag inte att det är en lösning.
    En begränsad lag skulle troligtvis leda till ökad dödlighet och barn på barnhem. Vi kommer behöva starta upp barnhem, då det inte kommer finnas föräldrar till alla barn, särskilt inte om vi ska ha så stora krav på adoptivföräldrarna.
    Sen måste jag tillägga?Du vet om att samkönade är precis lika bra föräldrar som  en mamma och en pappa? Det finns många par, kvinna och man, som aldrig borde få ta hand om ett barn.

1. Kvinnan ska bära barnet eftersom hon skaffat det genom valfritt samlag i 95%+ av fallen, högst sannolikt även oskyddat. Barnet ska inte straffas för att hon inte vill ta konsekvenserna av sitt agerande. Barnets liv börjar så fort det som i tråden kallats cellklumpen tar form. 

2. Pappan har lika stor rätt att bestämma som kvinnan. Nu har inte kvinnan valt att vara den part som ska föda barnet utan hon är biologiskt skapad för det. Det finns inget att göra åt det, inget val att ta för mannen eller kvinnan. Därför ska mannen ha precis lika stor rätt att bestämma som kvinnan. 

3. Det går att utforma vettiga lösningar för det som ger barnet möjlighet till ett bra liv. Det är inte svart eller vitt. Det står inte och faller med barnlösa par som inte kan få barn på ett annat sätt. Jag kan på rak arm konstruera fram flera olika former och sätt. Bara fantasin sätter hinder. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?