• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Mimosa86
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:53:42 följande:
    Jag värnar barnen som lever. 
    Jag skrev specifikt -barn som lever utanför magen-

så berätta för mig. Vilka ansträngningar lägger du på barn som lever utanför en kvinnas livmoder och hur mycket strider du för dessa barns rättigheter och rätt till ett värdigt liv?

För visst gör du det? Snälla säg inte att du bara är en i mängden självutnämnd proffstyckare som inte gör något förutom att kommande med massa personliga åsikter och blaj..

Men jag antar att du inte kan eller vill svara på min fråga 
  • EpicF
    Baam777 skrev 2024-10-26 22:55:34 följande:
    problemet med kondom är att att det är svårt att få stånd och att komma. det bästa vore att män fick ett bättre preventivmedel. så män kan bestämma själva när de vill ha barn. 
    Om du har svårt att få stånd med kondom eller generellt komma med kondom så bör du ta dig en tur till läkaren. Kondom är ända som skyddar mot könssjukdomar. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:01:34 följande:
    Du tar upp ett ganska extremt fall. 

Hon är ung, har blivit våldtagen och ska ta livet av sig. Det är en komplex situation och jag säger inte att det är lätt. Men fostret och barnets liv väger tyngre än hennes tillfälliga känslor. Är det så att hon vill ta sitt liv så ska psykiatrin kopplas in direkt. 

Är det så att hon sedan inte kan eller vill ta hand om barnet så är hon fri att slippa det. Ingen kommer tvinga henne. 
    Nej, klart ingen tvingar henne att behålla. Abort är frivilligt och i det faller plor ser abort. Spelar ingen roll om det är "tillfälliga" känslor. Kvinnas kropp, kvinnans val. 
  • beli

Sen är det ju så här:

Kvinnor skulle inte behöva göra abort om inte män fick orgasm inne i kvinnors kroppar.

Det är det allt handlar om egentligen. Mäns evinnerliga orgasmer.

• Anonym (Hm)

Kvinnans kropp och kvinnans val

• EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2024-10-27 20:56:55 följande:

Kvinnans kropp och kvinnans val

Precis. Att det ska vara så svårt att förstå. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:04:14 följande:
    I Sverige utförs nästan 40 000 aborter varje år, det är över 100 per dygn. 

Så varje dygn tar man död på över 100 människor utan deras samtycke till det. Är det rätt?
    Nej, man tar inte död på människor utan deras samtycke. Man tar bort cellklumpar, som inte ens är en individ och inte har förmågan att ge samtycke eller ens uttrycka vad de vill. 

Dessutom skulle Sverige inte ha kapacitet att da vara på dessa oönskade 40 000 barn (säg att alla utvecklades och föddes). 

Men ja, det är rätt. Eftersom det är kvinnans kropp och kvinnan som bestämmer. Och dessa kvinnor har av olika orsaker valt att göra abort och då är det helt rätt. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:04:14 följande:
    I Sverige utförs nästan 40 000 aborter varje år, det är över 100 per dygn. 

Så varje dygn tar man död på över 100 människor utan deras samtycke till det. Är det rätt?
    Nej, man tar inte död på människor utan deras samtycke. Man tar bort cellklumpar, som inte ens är en individ och inte har förmågan att ge samtycke eller ens uttrycka vad de vill. 

Dessutom skulle Sverige inte ha kapacitet att da vara på dessa oönskade 40 000 barn (säg att alla utvecklades och föddes). 

Men ja, det är rätt. Eftersom det är kvinnans kropp och kvinnan som bestämmer. Och dessa kvinnor har av olika orsaker valt att göra abort och då är det helt rätt.

Exakta siffran för 2023 var 35 500 aborter. Och det är mellan ålder 15-44. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:53:04 följande:
    Vart är du ifrån då?

Inte muslim hoppas jag, för då bryter du mot Islams lag och Koranen. 
    Har du ens läst koranen?

Islam förbjuder inte abort utan det är tillåtet intill 120 dagar efter befruktningen. Du vet, även islam har moderniserats.
  • Anonym (Halvsvensk man)
    EpicF skrev 2024-10-27 21:48:33 följande:
    Har du ens läst koranen?

Islam förbjuder inte abort utan det är tillåtet intill 120 dagar efter befruktningen. Du vet, även islam har moderniserats.
    Ja det har jag. Riktig islam tillåter inte abort. Det finns för det första inte ens en mening i Koranen där ordet abort nämns. Däremot nämns det att den som dödar sin avkomma har samma värde som en individ som mördat hela jordens befolkning. 

Däremot finns det en del muslimska teologer, tänkare, forskare som kommit fram till att det är okej inom 120 dagar. Men det är efterhandskonstruktioner skapade för att passa de själva. 

Ingen muslimsk teolog eller regering som bokstavligen följer Koranen tillåter aborter. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?