• Anonym (J)

Hodgkins lymfom

Hej! 
    Min son på 19 år har fått besked om att han har premilinärt hodgkins lymfom.  Är det någon som har erfarenhet av ett sådant besked? Kan det vara så ändå att han inte har det. Jag har inte möjlighet till att ringa förrän på måndag när dom har telefontid.

• Svar på tråden Hodgkins lymfom
  • Anonym (J)

Jag vill gärna veta om någon har haft sjukdomen och prognos? Jag är just nu helt förstörd över beskedet.

• Anonym (J)

Ovissheten är så svår att hantera! 

• Anonym (.)

Jag har en släkting som fick det för några år sedan. Efter cytostatika och strålning är han nu helt frisk. Som jag förstått det är prognosen relativt god. Håller tummarna för att det går bra för din son.

• Anonym (Två)

Två nära släktingar till mig har haft det. 

Båda friskförklarade sen länge. Behandlingarna har dessutom blivit mycket bättre sen dess. 

Det var tufft med både cellgifter och strålning och alla jäkla bieffekter det ger. Men vägen och behandlingen var inte slingrig, utan det var strax under ett år med behandlingar och sen var de båda bra. Tog ytterligare några år innan de blev helt utskrivna och friskförklarade.

Deras symptom var viktminskning, blekhet, svettningar på nätterna och på min syster tumörer som kunde synas på sidan av halsen bak mot nacken. Det var de knölarna hon sökte hjälp för. 

Tror prognosen är rätt god, även om ni kommer ha en tuff tid framför er.

Håller alla tummar för er

• Anonym (J)

Tusen tack för att ni tog er tid att svara! Skönt att få läsa positiva svar!

• Anonym (J)

Är det någon som har fått ett premilinärt besked om hodgkins lymfom,  som sen inte visade sig stämma? 

Svar på tråden Hodgkins lymfom