• Anoonym123

Hjälp! ÄL & Provera

Hej, 
    Hoppas att någon är vaken som kan ge råd innan jag kontaktar min gynekolog imorgon bitti. 

I Måndags 21/10 fick jag min PCO?s diagnos efter VUL hos gyn. Jag hade då inte haft mens på 77 dagar och 2 bekräftade ÄL sedan preventivmedel stopp i slutet på februari i år. (Har blivit gravid 3 gånger tidigare utan att ha vetat om att jag har PCO?s) Innan mitt besök hos gyn så hade jag bland annat besvärats av mellanblödningar varje dag i en hel månad + akne och ökad behåring. Vid VUL så var min slemhinna inte tjock så hon skrev ut Provera 10 dagar + Letrozol på mensens 3e dag. 

Jag började ta Provera samma dag som jag gjorde VUL och tog en tablett om dagen i 5 dagar. (Avslutade kuren 5 dagar tidigare pga ovanligt kraftig migrän) 

Idag är det 2 dagar sedan jag tog den sista Provera tabletten och jag fick precis mensvärk + en rosa flytning så verkar som att mensen är på G! MEN, jag fick en chock när jag precis öppnade min NC app där det helt plötsligt står att jag har bekräftad ÄL den 19/10?! Alltså två dagar innan mitt besök hos Gyn. Algoritmen har tydligen uppdaterats idag och sambon och jag har myst en del den senaste tiden. 

Om jag hade ÄL dagar innan mitt besök hos gyn, är detta något hon skulle kunna ha missat under VUL? Om nu ägget blivit befruktat, är det farligt i och med att jag tog Provera i 5 dagar? Och är verkligen NC 100% tillförlitligt? Jag är så orolig. Vi vill ju så gärna ha barn. 

• Svar på tråden Hjälp! ÄL & Provera
Svar på tråden Hjälp! ÄL & Provera