• Jemp

Hur ändrar jag MITT beteende?

Ska ni fortsätta ihop kan nog familjerådgivning/parterapi vara en bra idé, så ni får hjälp att lära er kommunicera. 

Hon är den som gör fel till att börja med, tveklöst. Men att direkt ta till ?hårda ord och säga hårda saker? eller att stänga av och bli tyst (var tvungen att googla på stonewalling) är ju inte särskilt bra sätt att kommunicera på. Varför inte prata i normal ton första gången?

• Jemp
    Anonym (Muren) skrev 2024-10-28 09:40:22 följande:
    Att kunna ta det i normal ton är ju vad jag önskar att jag kunde. Men varje gång något likanande händer blir jag typ chockad eftersom det är något oväntat som sker. Det känns lite grand som när du kommer ut och har fått en parkeringsbot. Man blir förbannad - Det känns bara onödigt.
    Den första kan jag förstå att du blir chockad över, och det låter väl ändå bra att hon större delen av tiden behandlar dig bättre så du blir chockad över detta. Därmed inte sagt att det är okej.

Men de andra? Säg nej till att låna ut/betala kläder. Betala inte alla utlägg om det sen gör dig på dåligt humör. Be henne köpa kaffe. Dvs, sätt gränser innan du exploderar. Särskilt om hon har svårt för sådana koder. 
Svar på tråden Hur ändrar jag MITT beteende?