• Anonym (Om nätterna är det han och jag - hjälp)

Kan inte glömma honom!

Nu har det gått nästan tio år sedan jag blev olyckligt förälskad när jag mötte blicken från honom. Vi träffades när jag mådde som sämst, osäker (låtsades vara ?tuffare?, spela smart osv.), drack mig redlös varje helg, deprimerad och sökte febrilt efter fäste på jorden. Han såg såklart igenom det och tog avstånd. Efter något år började vi ses igen, men även då var jag bräcklig och vi sa upp kontakten. 

Då var det jag som ville ta relationen vidare men lyssnade inte på vad han sa, att han ville vara vänner och inte jäkta. Idioten, jag tog det som en diss och blev ihop med en skolkamrat till honom (de var bekanta via studier, ej vänner). Märkligt nog sprang vi ändå in i varandra gång på gång, i samma stad och i en närliggande stad. Vilket gjorde processen att komma över honom, och glömma honom, svårare. Men enklare blev det när jag en dag såg att han blockerat mig överallt. 

Senast vi sågs var på krogen för några år sedan och då hann vi prata. Han menade då att han inte kunde ha självdestruktiva tjejer i sitt liv. Samtidigt gav han mig komplimanger och jag sa att han är omtyckt och vacker. Då ändrades hela hans kroppsspråk, han blev röd i ansiktet och sa: ?Oj, nu är det väldigt varmt här inne. Det här är jobbigt, svårt samtal.? Då önskade jag honom lycka till och gick. Under hela samtalet vek ingen från ögonkontakten. 

Nu är jag ?hel?, och mår bättre än någonsin samt sambo men en underbar karl sedan tre år tillbaka och har inte drömt om personen på år, tills nu. De senaste fem månaderna, har jag drömt om honom varje vecka. Vad fan är felet? Jag vill inget annat än att glömma honom, men han dyker upp i drömmarna och vidare i tankarna under dagen efter natten. 

Hur gjorde ni för att komma över er olyckliga kärlek?! Vad är det jag behöver som jag inte fattar?

• Svar på tråden Kan inte glömma honom!
  • Anonym (Karin)

Låt det ta sin tid. Tids nog släpper det. När tankarna kommer så tvinga dig att tänka på annat, prata med en kollega t ex. 

Svar på tråden Kan inte glömma honom!