Företag hemma, städning?
Hej!
Har mitt företag hemma, så det kommer och går kunder. Kan man ta hemstädning på företaget?
Hej!
Har mitt företag hemma, så det kommer och går kunder. Kan man ta hemstädning på företaget?
Tror inte Skatteverket köper att du har hela ditt hem som företagslokal. I så fall betalar väl företaget hyra till dig.
Först måste du kunna göra avdrag för att ha del av hemmet som kontor. Sedan kan du möjligen göra avdrag för städning av just det rummet. Inte många kronor och mycket krångel för att komma dit.
Tror inte det eftersom hemmet ju måste städas i allafall. Precis som att man inte brukar kunna dra av kläder eller en hel dator/mobil.
Det är 3 rum i hemmet och det är just de rummen jag undrade över då det är en massa saker där.
Det är 3 rum i hemmet och det är just de rummen jag undrade över då det är en massa saker där.