• Anonym (Försvunnen)

Hur försvinner man?

I och med ett par försvinnanden på kort tid i mitt län, kan jag som vanligt inte låta bli att undra hur folk bara kan gå upp i rök med jämna mellanrum. Kollar man på Missing Peoples hemsida finns det mängder av ouppklarade fall. Vart tar folk vägen? 

• Svar på tråden Hur försvinner man?
  • Anonym (I rök)

Jag tror många får hjälp att försvinna.

• Anonym (Försvunnen)
    Anonym (I rök) skrev 2024-10-30 22:50:13 följande:

Jag tror många får hjälp att försvinna.

Typ hur då?
  • Anonym (A)

Har också funderat på det vart folk försvinner.

• Anonym (I rök)
    Anonym (Försvunnen) skrev 2024-10-30 23:07:36 följande:
    Typ hur då?
     Bragda om livet
  • Anonym (Försvunnen)
    Anonym (I rök) skrev 2024-10-30 23:44:17 följande:
     Bragda om livet
    Ja men sen då?
  • Tow2Mater
    Anonym (Försvunnen) skrev 2024-10-31 00:06:04 följande:
    www.tv4.se/artikel/2SyoYoUBr9HGUtk2XNIV9b/polisen-avslutar-soekinsats-i-boxholm

Ta detta som exempel. Ett par som skulle plocka svamp försvinner spårlöst. Vem/vad möter dom i skogen och som skulle vilja dom något ont? Ett skogstroll? 
    Men det är ju bara 5-6 dagar, hur kan de gjort bedömningen att det tyvärr inte längre finns möjlighet att hitta paret vid liv? Ger de upp letande så lätt? Vatten kan de ju ha hittat....

• Mrs Moneybags
    Tow2Mater skrev 2024-10-31 01:05:38 följande:
    Men det är ju bara 5-6 dagar, hur kan de gjort bedömningen att det tyvärr inte längre finns möjlighet att hitta paret vid liv? Ger de upp letande så lätt? Vatten kan de ju ha hittat....

I just deras fall tror jag de har fått en indikation på att de är döda. Polisen hade ju beslagtagit mobiler mm. Så sorgligt. De såg så snälla ut 
  • Anonym (?)

Döda:
    Döda på botten av en djup sjö eller gammal gruvhål
    Nergrävda
    Uppbrända och spridd aska
    Minkfoder
    Frusit ihjäl långt inne i skogen under ett trä eller klippskreva
    Under djup snö
    I em myr

Levande
    Utomlands
    Håller sig undan i någon stuga eller lägenhet, funkar sällan under lång tid

• Anonym (Volvo)

En bofast granne till sommarstugan där jag vistas försvann spårlöst efter en skogstur på hösten  Han var ca 75 år och vid god hälsa men va en enstöring . Hans bil hittades av Missing People efter 4 dagars sökande ungefär på den plats där man gissat att han borde befinna sig. Fiskespö och ryggsäck fanns kvar i bilen. 

Mannen hittades 4 månader senare på våren avliden i skydd av ett stort stenblock/klippskreva . Man kom fram till att han förmodligen drabbats av sjukdomsfall av något slag och sökt skydd . Mobilen han hade var gammal och hade inte täckning just där han var. 

Jag pratade med Missing People just om äldre människor som försvinner och en stor del gör just så här att man söker sig in under tät skog , klippskrevor, gamla jordkällare etc etc för skydd undan väder och vind för att sova, vila eller för att nån mår dåligt  och tyvärr dör just därför.. därmed blir svårare att hitta när dom väl är avliden.  Men också att även väl förberedda människor kan råka ut för olycka - trampa snett, halka ner för berg, trilla ner i olika håligheter , sjöar, myrar  osv och i princip blir omöjliga att hitta 

Svar på tråden Hur försvinner man?