• Anonym (Husköpare)

Skulle ni våga köpa en gård med rykten om oförklarliga dödsfall, spökar och besök av skogsrået??

Precis som frågan lyder.

Skulle ni våga köpa en gård där rykten säger att folk blivit utsatt för skogsrået i cykler?
    Helt enkelt blivit oförklarliga dödsfall och förändrade beteenden? Där det sägs spöka.
    Eller skulle ni backa? 😅

• Svar på tråden Skulle ni våga köpa en gård med rykten om oförklarliga dödsfall, spökar och besök av skogsrået??
  • Anonym (Jag)

Jag skulle nog backat men det beror helt på om man tror på sånt , jag är lite rädd för spöken och sånt. Hade det varit min pappa till exempel som inte tror på något övernaturligt hade han nog inte brytt sig. 

• Anonym (Lä)

Lätt! Hade sett det som mitt ansvar att rensa ut alla negativa energier.

• Anonym (Mx)

Lätt, leta fram lite mer mysko saker om gården och gör en besöksattraktion av det. Det finns alltid folk som tycker detta är spännande.

• Anonym (S)

Ja, jag skulle lätt kunna köpa en gård oavsett småbarnsfantasier. Men det beror så klart på skicket, priset mm. Precis som vid en vanlig affär.

• Anonym (Husköpare)

Exakt så tänker jag med! Att det egentligen är inget som skrämmer mig. Dock ska jag inte göra någon besöksattraktion av det utan vårt hem. Men nog kommer folk lyfta ett ögonbryn när vi sätter igång och renovera. Redan nu har 2 personer påpekat att dom inte skulle våga sätta sin fot där. Personligen känner jag sorg hur gården förfallit, visuellt ser det ut som ett spektakel. Men känslan säger något helt helt annat.

Mina tankar går kring hur folk förr såg på skrock, då tänkte som nog inte så mkt på demens och hjärt och kärlsjukdom. Så hur mkt av allt som var för var en logisk förklaring och vad var påhitt och skrämsel för att köpa åt sig slog och mark billigt? Många tankar, egentligen inga svar 😊

• Anonym (Husköpare)

Men sjukt intressant att höra hur andra tänker kring det !! 😊

• Anonym (Mx)
    Anonym (J) skrev 2024-10-31 17:08:13 följande:

Nej. 

Är det husets ande som hittat in på FL?
  • Anonym (Skogsrå)

Jag är skogsrå och jag börjar tröttna rejält på alla fördomar som finns om oss. 

Det kanske finns ett fåtal skogsrån som håller på och jävlas med människor, men det betyder inte att man kan dra alla skogsrån över en kam! 

Nuförtiden är det dessutom många som inte ens ser skillnad på ett skogsrå och en vittra, så vem tror ni får ta skit för alla dumheter de hittar på?

Nä, skärpning, lär känna några skogsrån  först innan ni kommer dragandes med era beskyllningsar! 

• Hjelm

En gård, ett hus etc som bara har legender etc kopplade till sig skulle jag enbart tycka vore spännande.

Däremot skulle jag aldrig köpa något ställe där bekräftade mord har skett.

Svar på tråden Skulle ni våga köpa en gård med rykten om oförklarliga dödsfall, spökar och besök av skogsrået??