• Anonym (Henri2086)

Han har lämnat mig och vår bebis

Som titeln säger. Han lämnade oss idag, tog sitt pick och pack och stack. Han känner inget för mig längre. Jag älskar honom så det gör ont. Vår bebis är så liten, bara 2 månader. Jag har så jävla ont. Att komma hem till en tom lägenhet. Gå och lägga mig utan honom. Att aldrig känna hans hud igen får mig att vilja kräkas. Jag fokuserar allt på mitt fina älskade barn, jag vet att det är det man ska göra (alltid! Men särskilt i en sån här situation) men jag går sönder. Jag vet inte vad jag ska göra. Allt jag önskade var att vi skulle vara en familj, han sa att han inte vill ha en familj. Att jag måste respektera hans beslut att gå. Och det är klart. Men vad  ska jag ta mig till. Jag älskar ju honom. Så jävla mycket.

• Svar på tråden Han har lämnat mig och vår bebis
  • Anonym (Hmm)

Vad är det du undrar om vad du ska göra...? Du ska acceptera, sörja och gå vidare, ta hand om ditt barn och möjligen skaffa nytt boende om du inte har råd att bo kvar. Sök stöd hos familj och vänner, be om avlastning ibland.

• OlgaElvira

Det är jobbigt nu men du överlever. Dessutom befinner du dig mitt i den hormonstorm det innebär attans fött barn. Men det innebär att du kommer att kunna plocka fram din styrka, det är så vi kvinnor gör. Allt för barnet. 

Gråt när du behöver det, glöm inte att äta, dricka och gå utomhus. Kan du få någon anhörig eller vän bo hos dig en tid? 

• Anonym (Ekonom)

Har ni gemensam vårdnad? 

Han behöver vara delaktig i alla utgifter som berör barnet.

• Anonym (Imogen)

Kom han på efter 2 månader att han inte vill ha en familj? Så lågt.
     Det borde han tänkt på innan han skaffade barn. Svårt att inte se ner på sådana män 😡

Förstår att du måste känna alla möjliga känslor just nu. Du behöver prata ut om det och få sörja. Att bearbeta det och få stöd är viktigt. Hoppas du har stort socialt nätverk som kan stötta och avlasta dig 

Hoppas allt löser sig till det bästa..

• Anonym (Jag)

Jag blev lämnad när jag var gravid för 9 år sen. Det var riktigt jobbigt ..och jag blev ensamstående med dottern. Nu är jag och exet vänner kan man väl säga och han träffar dottern då och då men ett tag fanns han inte med i bilden alls, bland annat på grund av att hans nya flickvän (som han också fick barn med) var extremt svartsjuk (lägger fortfarande skulden på honom). 

Dottern är iallafall världens finaste , idag har hon uppträtt och sjungit på ett event som min kompis håller i.. och hon går på dans och är duktig på det också, snart ska hon tävla för första gången. Och så älskar hon att läsa och skriva och är en jättebra storasyster. Jag träffade en ny man strax innan hon fyllde 5 och fick en son med honom, nu väntar vi ett barn till. 

Det är riktigt tungt att vara ensam med en liten bebis och jag drabbades av förlossningsdepression ett tag till och med.. Men jag lovar att det blir bättre även om det inte känns så just nu. 

Är det så att han bara vill avsluta förhållandet eller vill han inte träffa barnet heller? Jag hoppas att han iallafall kommer finnas i barnets liv även om ni inte är tillsammans. Men gör han inte det klarar du det ändå, man gör det bästa av situationen. 

• Anonym (Suck)

Och sen undrar folk varför kvinnor har svårt att bestämma sig för att få barn....?

Sorry, du valde en omogen idiot. Har du tur kanske han vaknar till när barnet är större och är lite mindre idiot, men just nu är det du och barnet.

Har ni delad vårdnad eller är du ensam barnets vårdnadshavare? Se till att han skriver över föräldradagarna på dig NU om han ändå inte tänker ha hand om barnet. Annars får du jätteproblem om sex månader.

Ta stöd av din familj.
    Se till att din ekonomi är skyddad från vidare inblandning av honom.
    Begär underhållsbidrag via FK.

www.forsakringskassan.se/privatperson/foralder/for-foraldrar-som-inte-lever-ihop/barnet-bor-hos-dig/underhallsbidrag-fran-den-andra-foraldern

Gå till en mammagrupp på BVC eller öppna föris och skaffa nya vänner med  barn i samma ålder, så kan ni kanske hjälpas åt lite framåt.

Svar på tråden Han har lämnat mig och vår bebis