• Anonym (Frustrerad)

Börjat dejta - hur länge ska man vänta med sex?

Varit singel i 6 månader efter ett förhållande på 4 år. Känner mig redo för seriöst förhållande igen och längtar efter en kärlekspartner.

Träffat en man som fångat mitt intresse ordentligt och han verkar intresserad av mig och bjudit ut mig på restaurang tre gånger. Redan på första dejten kände jag stark sexuell attraktion och rakt ut sade han detsamma. På tredje dejten kysstes vi, och jag kände explosionsartad kemi.
    Han ville att jag skulle följa med honom hem men trots att hela min kropp ville ha mer tackade jag nej. Han respekterade detta och bad om att få ses igen.
    Eftersom han är väldigt intressant, någon jag faktiskt ser potentiell framtida partner, undrar jag hur länge jag ska hålla mig i skinnet och INTE ha sex med han? Något säger mig att han, nästa gång vi ses, kommer bjuda in till detta och om jag ger efter och har sex med honom är jag rädd för att han kommer förlora intresset.

Hur länge väntade ni med sex? 

• Svar på tråden Börjat dejta - hur länge ska man vänta med sex?
  • Anonym (Kvinna 45)

Jag ser inget egenvärde i att vänta bara för sakens skull. Har haft sex när jag har känt för det och har aldrig varit med om att det slutat med det. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Om han är seriöst intresserad kommer han INTE att förlora intresset för att ni har sex. Varför skulle han göra det?

Jag och min man hade sex på andra dejten. (Tredje gången vi träffades). Vi träffades på en fest / genom gemensamma bekanta, sen träffades vi och fikade. Tredje gången middag och jag sov över hos honom. Sen dess har vi varit ett par. Detta är 15 år sen. 

Är mannen du har träffat mest ute efter att ligga, lär du märka det. Och då kommer han inte att ändra sig bara för att ni väntar lite till.

• Anonym (Kvinna 45)

Eller, rättare sagt, någon som bara är ute efter sex kommer att förlora intresset efter sex oavsett hur länge ni väntar. En man som har ett genuint intresse för dig från början kommer antagligen att få starkare känslor efter sex. 

• Anonym (Värdighet framförallt.)

Hade väntat tills jag var säker på att det är en god och seriös man jag har att göra med och tills jag lärt känna honom tillräckligt väl, både i samtal med killen själv och hans närmaste.
    Jag delar inte min kropp med män som inte förtjänar det. Nån billig reavara vill man knappast göra sig till om man har nån självrespekt att tala om. Detsamma gäller för mannen. Skulle aldrig gå vidare med nåt slödder som krävde sex efter typ tre dejter. Horbockar är inget som lockar precis.

Hade väntat tills jag var säker på att det är en god och seriös man jag har att göra med och tills jag lärt känna honom tillräckligt väl, både i samtal med killen själv och hans närmaste.
    Jag delar inte min kropp med män som inte förtjänar det. Nån billig reavara vill man knappast göra sig till om man har nån självrespekt att tala om. Detsamma gäller för mannen. Skulle aldrig gå vidare med nåt slödder som krävde sex efter typ tre dejter. Horbockar är inget som lockar precis.

• Anonym (Fia)

Om han förlorar intresset efter att ha legat med dig så var han inte intresserad av något mer från början. Du kommer inte snärja honom med att vänta. Frågan är snarare hur du kommer att må om han skulle lämna dig efter sex och om det skulle göra skillnad för dig om du höll på dig eller inte. 

• Anonym (Kvinna 45)
    Anonym (Värdighet framförallt.) skrev 2024-11-02 10:41:39 följande:

Jag förstår vart du vill komma, men med detta förhållningssätt använder du din kropp som en förhandlingsvara. Kanske inte riktigt det du vill uppnå, va? 
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2024-11-02 11:10:13 följande:
    Jag förstår vart du vill komma, men med detta förhållningssätt använder du din kropp som en förhandlingsvara. Kanske inte riktigt det du vill uppnå, va? 
    Nej, så ser inte jag det. När jag pratar om billigt beteende så är det inte pengar jag syftar till utan om exklusivitet och att värdera sex som något högre än ett simpelt naturbehov, likt att gå på toaletten. Jag är ingen mänsklig toalett för andra att tömma sig i och tänker således inte heller låta mig behandlas som en sådan. Nåde den man som behandlade en så säger jag bara. 

Män som ska vara närgångna och påflugna redan på tredje dejten låter inte särskilt seriösa heller. Men det är inte min olycka utan snarare TS så struntsamma. Don't say I didn't warn ya TS. 
  • Anonym (Em)

Jag har aldrig väntat för sakens skull utan följt min lust. Jag och min man hade sex på första dejten.

• Anonym (Ja)

Vilka kloka svar i tråden!

Min erfarenhet (och även inräknat vänners) är just att det inte spelar någon roll om man har sex tidigt eller inte. Om en man lämnar en för att man har sex tidigt så har han antingen en unken människosyn, vara bara ute efter sex eller så var han inte intresserad ändå. Och även att sex inom de första dejterna kan vara inledningen till långvariga relationer.

Jag tycker att var och en ska göra så som de känner sig bekväma med.

Svar på tråden Börjat dejta - hur länge ska man vänta med sex?