• Anonym (Förälder)

Vad tycker ni om föräldrar som aldrig hör av sig till sina vuxna barn?

Föräldern skyller alltid på att denne är "så upptagen med sitt hus/djur/nya familj osv.

Men att föräldern aldrig ens ringer eller hälsar på sina vuxna barn utan de måste hälsa på honom. Däremot har han tid att resa utomlands, gå på vissa event ibland (då han är färdig med det han måste göra hemma). 

Jag ser hur det smärtar i honom när andra föräldrar bryr sig om sina barn. Jag kan absolut inte relatera till en sådan förälder, så funderar hur de ens tänker?

Det finns ju telefoner med handsfree idag. Jag har haft arbeten där man kan både arbeta och prata i telefon tack vare det. Någon gång under 24 timmar på ett dygn och 365 dagar på ett år har man väl förfan tid att bry sig om sina barn...

Varför skaffar sådana här personer så många barn om de ändå inte bryr sig om dem mer än ytligt?

• Svar på tråden Vad tycker ni om föräldrar som aldrig hör av sig till sina vuxna barn?
  • Freddie K

Min pappa ringer typ en gång per år. När jag fyller år, men annars så hör jag inte av honom, men det kan lika gärna kvitta för min del.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym

Det är för jävligt. Oansvarigt.
    Har själv en pappa som bara ringer på min födelsedag, en gång om året. Han kommer inte och hälsar på.

• Anonym (Förälder)

Hemskt! Jag har aldrig haft sådana föräldrar.... Men jag hade blivit väldigt sårad tror jag? Eller en iskall person? Dem skall väl älska en mest...

• Anonym (Hd)
    Anonym (Förälder) skrev 2024-11-03 21:22:57 följande:

Hemskt! Jag har aldrig haft sådana föräldrar.... Men jag hade blivit väldigt sårad tror jag? Eller en iskall person? Dem skall väl älska en mest...

Så du har haft fler par föräldrar, menar du? 
  • Anonym (Life)
    Anonym (Förälder) skrev 2024-11-03 06:53:50 följande:

Föräldern skyller alltid på att denne är "så upptagen med sitt hus/djur/nya familj osv.

Men att föräldern aldrig ens ringer eller hälsar på sina vuxna barn utan de måste hälsa på honom. Däremot har han tid att resa utomlands, gå på vissa event ibland (då han är färdig med det han måste göra hemma). 

Jag ser hur det smärtar i honom när andra föräldrar bryr sig om sina barn. Jag kan absolut inte relatera till en sådan förälder, så funderar hur de ens tänker?

Det finns ju telefoner med handsfree idag. Jag har haft arbeten där man kan både arbeta och prata i telefon tack vare det. Någon gång under 24 timmar på ett dygn och 365 dagar på ett år har man väl förfan tid att bry sig om sina barn...

Varför skaffar sådana här personer så många barn om de ändå inte bryr sig om dem mer än ytligt?

De föräldrarna har missat vad livet går ut på.

Föräldraskapet är det viktigaste uppdrag man någonsin kommer ha. Och uppdraget gäller på livstid.
  • Anonym (mino)
    Anonym (Förälder) skrev 2024-11-03 06:53:50 följande:

Ja. Sen min pappa träffade sin nuvarande fru så är det bara hon och hennes familj som gäller. Jag kan bli bjuden dit på hans födelsedag och min. Men har slutat åka dit för det blev så smärtsamt tydligt hur lite jag betyder när man ser hur mycket de umgås med hennes barn, barnbarn, reser och gör trevliga saker. Och så jag då, som nåt slags plikt som han tvingades uppfylla nån gång per år.

Han brukade visserligen ringa ibland, men pratade då oftast bara om sig själv och om jag berättade nåt om mig och min familj så rackade han ner på det eller hade glömt det tills vi pratade nästa gång. När min son var allvarligt sjuk och låg på sjukhus i flera veckor för utredning så skickade han ett vykort, för han ville inte lämna sommarstugan där han tillbringade hela somrarna (3 timmar bort).

Jag har mer eller mindre brutit med honom nu. Det gillar han inte, för då kan ju andra se att han är en usel pappa. 
Svar på tråden Vad tycker ni om föräldrar som aldrig hör av sig till sina vuxna barn?