Inlägg från: Anonym (Förvirrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förvirrad)

Saknas attraktion ?

Min man uttrycker att han inte känner någon åtrå till mig. Är det samma sak som att han saknar fysisk attraktion? 

• Svar på tråden Saknas attraktion ?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Rob) skrev 2024-11-03 13:05:00 följande:

Har du gått upp i vikt?

Nej 
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (B) skrev 2024-11-03 14:00:00 följande:

Det behöver inte handla om utseende utan kan bero på annat. Hur är er relation? Har den blivit en trist vardag där ni inte tar er tid att visa uppskattning för varandra? Är ni samarbetspartners i Familjen AB snarare än ett kärlekspar? 

Samarbetspartner i familjen AB. Han håller på att bli utbränd, fått IBS och mår väl riktigt dåligt i största allmänhet. Deprimerad säger läkaren.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (B) skrev 2024-11-03 14:31:00 följande:
    Ja, då beror det ju knappast på din fysik. När man är deprimerad brukar sexlusten vara låg eller obefintlig. Så det är nog åtrån generellt som tryter, inte bara åtrån till dig specifikt. 

Han behöver må bra igen för att det ska kunna bli någon fart på ert sexliv.
    Då kanske det inte handlar om mig då. Jag har nog tagit det väldigt personligt när han bara kommer hem efter jobbet och går in i sovrummet och lägger sig och vill inte vara ifred. Han vill inte äta med mig och barnen och det enda han fokuserar på är jobbet och sedan är det som att bo med ett spöke. 
Svar på tråden Saknas attraktion ?