Anonym (Jag) skrev 2024-11-09 00:11:48 följande:
Nu är jag iförsej kvinna och tycker själv oftast att massage bara är obehagligt tyvärr. Men funderade lite när jag läste den här tråden.
Jag jobbade på strippklubb när jag var yngre och då ingick ?erotisk massage? (egentligen typ vanlig massage fast vi var nakna) ofta i privatrummen.. och ja då fick ju gästerna ofta stånd av förklarliga skäl. Hade jag jobbat med vanlig massage efter det hade jag nog blivit lite obekväm om den jag masserade fick stånd.
Om du menar att det absolut inte är något sexuellt , då borde de få stånd även när en man masserar dom? Får de det? Annars (om det bara är när kvinnor masserar) är det ju ändå sexuellt på något sätt även om de inte kan hjälpa det. Hade det varit min sambo som gick på det och jag fick veta att han brukade få stånd (bara när en kvinna masserar) hade jag nog inte känt mig så bekväm med det , hade inte känts så långt ifrån att köpa privatrum på strippklubb isåfall.. Bara att det senare är mycket dyrare. Jag visste faktiskt inte att det är så vanligt att män får stånd av helt vanlig massage.
Ja, ofrivillig erektion från massage är supervanligt och det beror på beröringen i sig, det finns inget sexuellt i detta men beröringen är ju skön (såklart) och får klienten avslappnad vilket ofta leder till en ofrivillig erektion. Det är på intet vis klientens fel (eller någons fel) utan är en helt normal fysisk reaktion.