• Anonym (H)

Han och mins interaktion är konstig

Hej! 

Jag har blivit jätteintresserad av en kille som jag träffat på gymmet men känner att vi har en väldigt trevande kontakt. 

Han frågade mig om vi skulle byta nummer i somras och efter det skrev vi till varandra. Han är extremt spännande och skriver ofta A men inte B. Exempelvis kan han skriva "Jag åkte hem från familjefesten för vi blev ovänner" När jag frågar vad det rörde sig om svarar han inte på ett tag/byter samtalsämne. Han har också skriva att han fått diagnos från läkaren men vill inte skriva vad. 

Han har även velat träffa mig men det har inte blivit av eftersom han blev sjuk. Vår kontakt upphörde några månader men nu har han börjat skriva till mig igen. Jag blev jätteglad men det är samma visa. Han skriver om A, jag frågar om B och han slutar skriva haha 

Någon som har tips? Tack på förhand! 

• Svar på tråden Han och mins interaktion är konstig
  • Anonym (Tips)

Japp, jag har ett tips. Hitta någon annan. En man som slutar skriva och drar sig undan är ingen person du vill satsa på. Han kommer knappast att ändra sig.

• Anonym (H)
    Anonym (Tips) skrev 2024-11-03 19:18:23 följande:

Japp, jag har ett tips. Hitta någon annan. En man som slutar skriva och drar sig undan är ingen person du vill satsa på. Han kommer knappast att ändra sig.

Tack för tipset! Jag har inte höga förhoppningar så jag har har inte lagt "alla ägg i en korg" men tycker att är sjukt spännande psykologiskt. 

En sak kan faktiskt förklara lite hans beteende och därför har jag lite mer överseende. Han kommer från en familj som de flesta känner till, vill inte gå in på det mer. Detta kan såklart vara en låsning för honom. 

MEN vid detta laget borde han ändå ha "lärt sig" att hålla inne med A om folk inte ska bli mer nyfikna. 
  • Anonym (Tips)
    Anonym (H) skrev 2024-11-03 19:29:56 följande:
    Tack för tipset! Jag har inte höga förhoppningar så jag har har inte lagt "alla ägg i en korg" men tycker att är sjukt spännande psykologiskt. 

En sak kan faktiskt förklara lite hans beteende och därför har jag lite mer överseende. Han kommer från en familj som de flesta känner till, vill inte gå in på det mer. Detta kan såklart vara en låsning för honom. 

MEN vid detta laget borde han ändå ha "lärt sig" att hålla inne med A om folk inte ska bli mer nyfikna. 
    Tycker nog att det låter mer som att han vill få lite uppmärksamhet. Kryllar av just det beteendet på sociala medier. Bra att du har andra på g också. Han låter verkligen inte som något att ha.
  • Daphodil

Han låter inte så spännande, mer velig och dålig på att konversera. Tipset blir att gå vidare.

• Anonym (H)
    Anonym (Tips) skrev 2024-11-03 19:32:29 följande:
    Tycker nog att det låter mer som att han vill få lite uppmärksamhet. Kryllar av just det beteendet på sociala medier. Bra att du har andra på g också. Han låter verkligen inte som något att ha.
    Jag har inte märkt att detta beteende är vanligt, första gången jag stöter på det. Möjligtvis på Tinder där vissa killar inte kan komma till skott. Annars tycker jag killar brukar köra med raka rör. Har de en tjej på kroken så tar dom chansen. 

Jag tycker verkligen detta beteende med att eventuellt spela svår är mycket intressant, känns mer som en tjej håller på med sånt. 
  • Anonym (Kvinna ...)

Han låter tyvärr inte särskilt intresserad. Mer meningslöst babblande, tidsfördriv eller behov av uppmärksamhet från random människor.  Konstigt beteende är det i alla fall och för min del helt oattraktiv.

• Anonym (H)
    Daphodil skrev 2024-11-03 19:32:40 följande:

Han låter inte så spännande, mer velig och dålig på att konversera. Tipset blir att gå vidare.

Ja så kan det vara att han faktiskt är velig eller så är det något slags spel. Undrar om han gör detta medvetet eller omedvetet. Är det omedvetet är der nog som du skriver. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2024-11-03 19:40:22 följande:

Han låter tyvärr inte särskilt intresserad. Mer meningslöst babblande, tidsfördriv eller behov av uppmärksamhet från random människor.  Konstigt beteende är det i alla fall och för min del helt oattraktiv.

Det är bra att du skriver det. Egentligen inget fel med att vilja ha lite uppmärksamhet hör och dör, alla har olika behov. Mitt behov är att inleda relationer som kan leda någon vart på ett eller annat sätt. Jag har inte behov av att "småprata" med andra. 
  • Anonym (Granbarr)

Han ger dig halva svaret för att du ska vara tillräckligt intresserad av att stanna kvar och ge honom uppmärksamhet. 

Klassiskt och väldigt vanligt hos bland annat players .Enormt många män beter sig så här . Och väldigt många kvinnor går på det.  Men det är bara ett spel för att hålla intresset igång, oftast är dom inte själva särskilt intresserad utan bara är sugen på uppmärksamhet och jakten.  När han tröttnar eller hittar nåt nytt  kommer han bara sluta svara .

Sluta tro att det är nåt psykologiskt pussel. Han vet exakt vad han håller på med . 

• Anonym (S)

Fråga honom varför han börjar berätta om han inte vill berätta fortsättningen. Föreslå att ni kan sluta prata om han ska hålla på sådär och att du hellre har kontakt med någon som vill prata med dig

• Anonym (H)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-11-03 19:51:39 följande:

Han ger dig halva svaret för att du ska vara tillräckligt intresserad av att stanna kvar och ge honom uppmärksamhet. 

Klassiskt och väldigt vanligt hos bland annat players .Enormt många män beter sig så här . Och väldigt många kvinnor går på det.  Men det är bara ett spel för att hålla intresset igång, oftast är dom inte själva särskilt intresserad utan bara är sugen på uppmärksamhet och jakten.  När han tröttnar eller hittar nåt nytt  kommer han bara sluta svara .

Sluta tro att det är nåt psykologiskt pussel. Han vet exakt vad han håller på med . 

Intressant. Men vad vinner man på detta tänker jag? Han fiskar inte ens efter sex. Om man vill få uppmärksamhet av andra som man själv inte är intresserad av måste man vara lite skev och självkänslan låg. 
  • Anonym (H)
    Anonym (S) skrev 2024-11-03 19:52:48 följande:

Fråga honom varför han börjar berätta om han inte vill berätta fortsättningen. Föreslå att ni kan sluta prata om han ska hålla på sådär och att du hellre har kontakt med någon som vill prata med dig

Tänker faktiskt fråga honom. Vill inte skapa dålig stämning då jag bor i en småstad och vi tränar på samma gym. Skulle aldrig 'tappa det' för jag tar detta med en nypa salt.
  • Anonym (Granbarr)
    Anonym (H) skrev 2024-11-03 20:01:31 följande:
    Intressant. Men vad vinner man på detta tänker jag? Han fiskar inte ens efter sex. Om man vill få uppmärksamhet av andra som man själv inte är intresserad av måste man vara lite skev och självkänslan låg. 
    Vad man vinner är ju samma slags känsla/vinst av att lägga ut selfies i tid och otid. Man knarkar bekräftelse helt enkelt.

Och visst kan det vara ett sätt att få sex i slutändan,  er kontakt har nog bara inte kommit dit riktigt än eller så får han inte den responsen av dig som han trodde så han är mindre intresserad av sex än han tänkte från början.  Börjar du nappa på hans fiske så kommer det ganska snabbt eskalera till inviter. 
  • Anonym (J)

Han är inte mystisk. Han har uppenbara problem med fokus när han byter ämne ständigt. 

• Anonym (J)
    Anonym (H) skrev 2024-11-03 20:01:31 följande:
    Ingen kille du bör satsa på iallafall 
  • Anonym (S)

Du kan ju förklara att du uppskattar att ha kontakt men att du inte uppskattar få han blir så hemlig. Att du respekterar om han inte vill berätta men att han iså fall helst inte berättat alls och att ni kan prata om annat direkt iså fall. 

Anonym (H) skrev 2024-11-03 20:05:29 följande:
    Tänker faktiskt fråga honom. Vill inte skapa dålig stämning då jag bor i en småstad och vi tränar på samma gym. Skulle aldrig 'tappa det' för jag tar detta med en nypa salt.
  • Anonym (Så)

Prova att göra samma sak mot honom och se vad som händer. 🙂

• Anonym (H)

Han ställde en känslig fråga till mig och jag valde nu att göra som honom att öppna mig delvis men inte helt. 

Skrev även att det lätt kan bli missförstånd över sms och att det är lätt att börja gissa när man skriver A men inte B. 

Han har inte svarat nu.. Blir intressant att se hur han hanterar detta. 

• Less is more

Äh, knepig typ. Vad tråkigt, men jag tror att hans diagnos är en del av detta. Släpp honom. 

• Anonym (H)
    Less is more skrev 2024-11-07 15:54:20 följande:

Äh, knepig typ. Vad tråkigt, men jag tror att hans diagnos är en del av detta. Släpp honom. 

Jaa han är mkt knepig känner jag, det är väl det som gör honom så intressant tyvärr. Hoppas nästan på att jag skrämde honom med mitt A nu haha, då löser det sig själv. Han har ju själv påbörjat att säga saker som kan skrämma iväg men jag har inte backat. 
Svar på tråden Han och mins interaktion är konstig