Dammsuga nu?
Grannen robotdammsugare drar igång vid åtta varje morgon. Bor i en hyfsat lyhörd lägenhet. Den låter inte jättehögt, men den hörs. Är det okej att tvingas leva med?
Grannen robotdammsugare drar igång vid åtta varje morgon. Bor i en hyfsat lyhörd lägenhet. Den låter inte jättehögt, men den hörs. Är det okej att tvingas leva med?
Ja, det är helt ok att börja dammsuga vid 08-tiden. Köp öronproppar eller flytta.
Ja det tycker jag är ok, vid 8-tiden är många redan på arbetet eller är på väg dit. Det är ljud som hör vardagen till.
Klockan åtta en vardagmorgon är väl de flesta på jobbet eller på väg dit, så det är ingen konstig tid att köra robotdammsugaren då.
Men störs du av det kan du ju fråga grannen om de kan ställa in den på att starta senare. Vore jag grannen hade jag inte haft några problem med det.
Mellan kl 22-07 så bör det vara tyst när man bor i lgh så grannen visar ju hänsyn en timme med dammsugningen.
Finns säkert goda chanser att grannen kan köra den lite senare istället, hen kanske inte ens är hemma. Jag hade frågat grannen
Utanför mig kör de igång med byggarbeten vid 8. Låter som fan. Slipper ställa väckarklocka
På vardagar tycker jag det är helt ok. Men störs du så fråga vänligt om de kan vänta lite.