• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:38:27 följande:
    Jag förstår inte ens vad du babblar om. Skulle du själv vilja att din övertidsersättning slopas? Eller har du inbillat dig att övertidsersättningen ska skattebefrias?
    Varför beter du dig som det här uttalandet är en inbillning?
    www.cbsnews.com/news/jd-vance-face-the-nation-donald-trump-overtime-pay/

Så störande med jobbiga personer som har fel och fösröker låta överlägsna.
    Alltid de små som har fel som försöker låta överlägsna om de tror sig ha rätt..
    jobbigt med personer som dig, förstår du tror på Harris..
    svagt psyke, klen person, håller med gruppen även om gruppen har fel..
    vågar inte säga vad du tycker, populär åsikte är din fakta även om du vet det är fel.
  • flemens

Ja, det är märkligt med tanke på när man hör människan prata förstår man ju att han inte har alla hästar i stallet. Men jag förstår varför typer som han vinner mark, inte bara i USA. Det är dags för "vänstern" att rannsaka sig själva om varför de skapat ett samhälle där mer eller mindre mentalt störda individer lyckas.

• Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:36:28 följande:
    Du påstår att han inte sagt att de äter hundar och katter" alltså? Bara fake News?
    Orkar inte argumentera med någon som dig..
    Vad har att han har sagt det med något att göra?
    Han sa det i debatten.. du verkar vara en "gotcha"-debattör. Du bryr dig inte om vad som är sant eller inte, utan vill bara att din sida ska vinna.

Min poäng är att han sa det och du är arg på honom för att han sa det för att media sa åt dig att vara arg för det. Hade media understrykt hur hemskt det är att det skedde hade du inte varit arg över det.
    Du verkar vara en av de där personerna som står ute och skriker så högt de kan och tror de vinner argumentet.
  • Tow2Mater
    Anonym (Kille) skrev 2024-11-05 15:22:04 följande:
    Vad vet du om vad jag tycker egentligen? Tycker du det är bra att övertidsersättning slopas t ex?
    Ja. Att frivilligt kunna jobba 35 timmar ena veckan och 45 timmar andra veckan och inkassera overtid är fel. Det ska kallas och betals som flextid.
  • Anonym (Fast ...)
    Anonym (GreatThinker) skrev 2024-11-05 16:13:02 följande:
    vågar inte säga vad du tycker, 
    Intressant kommentar från någon som skriver dubbelanonymt. För övrigt tycker jag att dina inlägg är jättebra och fyller en utmärkt funktion: med lite tur får de det lilla fåtal i Sverige som håller på Trump att inse att de nog tänkt lite tokigt 😉
  • Anonym (Bruse)
    Anonym (Paula) skrev 2024-11-05 11:06:21 följande:
    Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

Min vilda gissning är att dom helt enkelt slagit i huvudet.
    Vem röstar annars på en potentiell diktator som hånar och kränker svaga grupper precis hela tiden. 
    Ljuger och set föraktfullt på sämre bemedlade.
    Lägg till att han även är rasist och försöker vinna röster på vilket sätt som helst och det utan skrupler.
    Ljug, kränk, hata och gå över lik, bokstavligt pga abortförbud och du har en Trumpan med eller utan den tilltufflade hamstern på skallen
  • Anonym (GreatThinker)
    Anonym (Bruse) skrev 2024-11-05 16:38:19 följande:
    Min vilda gissning är att dom helt enkelt slagit i huvudet.
    Vem röstar annars på en potentiell diktator som hånar och kränker svaga grupper precis hela tiden. 
    Ljuger och set föraktfullt på sämre bemedlade.
    Lägg till att han även är rasist och försöker vinna röster på vilket sätt som helst och det utan skrupler.
    Ljug, kränk, hata och gå över lik, bokstavligt pga abortförbud och du har en Trumpan med eller utan den tilltufflade hamstern på skallen
    haha så roligt att läsa..
    skulle du bo i ryssland skulle svenskarna vara allt det du talar om..
    du hade hatat vem de än vill man ska hata beroende på propagandan förvirrade du matas med där du bor.
  • Anonym (Jag)

Jag röstar höger här i Sverige (och är kristen) men har lite blandade känslor när det gäller Trump, det där med abort är väl det största problemet men han har väl gett lite olika besked när det gäller det.

Min sons pappa gillar Trump och han säger att Trump inte är emot abort, tror han har bättre koll än jag. Han kan bli ganska irriterad för att en del tycker att han borde gilla Kamala bara för att han är svart (halvsvensk och halvafrikan). Och som när Biden till exempel sa : If you don?t vote for me you ain?t black eller vad det var, sånt där blir jättefel. Annars har jag faktiskt inte jättekoll på vad folk i min bekantskapskrets tycker om Trump, pratar vi politik brukar det mer vara om politik i Sverige. 

• Fossil
    Anonym (Fast ...) skrev 2024-11-05 16:27:27 följande:
    Intressant kommentar från någon som skriver dubbelanonymt. För övrigt tycker jag att dina inlägg är jättebra och fyller en utmärkt funktion: med lite tur får de det lilla fåtal i Sverige som håller på Trump att inse att de nog tänkt lite tokigt 😉
    Så oerhört komiskt att se en dubbelanonym klaga på att andra är... dubbelanonyma!
    Som fossil är man in i helvete gammal
  • Anonym (Bruse)
    Anonym (GreatThinker) skrev 2024-11-05 16:42:19 följande:
    haha så roligt att läsa..
    skulle du bo i ryssland skulle svenskarna vara allt det du talar om..
    du hade hatat vem de än vill man ska hata beroende på propagandan förvirrade du matas med där du bor.
    Det går förhoppningsvis att hålla två bollar i luften. Varken Trumpan eller Putin är bra kandidater att leda ett land.
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?