• Anonym (J)

Sambo blir tråkigare o tråkigare

Jag börjar tröttna på min sambo som har blivit så helvetes tråkig att jag snart överväger att lämna? sen vi fick barn har han blivit så anti allt, umgås med vänner, hitta på saker. helst vill han sitta hemma i huset o kolla tv o inte umgås med någon. Min bästa kompis skaffa pojkvän, jag bjöd hem de på middag vilket han tyckte var väldigt dålig idé. bjuda hem andra mammor med barn jag lärt känna vill han absolut inte. Ut o reda vill han inte sp jag funderar på att resa jag själv o barnet. följa med o träffa mina föräldrar vill han inte. Dvs mest av allt vill han bara sitta hemma. Vi blev bjudna på hans bästa väns Bröllop o han börjar redan tänka ut hur vi ska komma därifrån fortast. Han fyller nu 40 o vill inte bli firad. Jag frågade om vi skulle ut o äta på restaurang men nej han vill äta hemma.. jag vet jag inte ska ändra på någon men riktigt såhär har det inte alltid varit?.

• Svar på tråden Sambo blir tråkigare o tråkigare
  • Anonym (Hej TS)

Jag är ingen expert men jag hade lämnat barnet hos en barnvakt och sen tagit ett långt och seriöst samtal om sambons mående. Nått borde han kunna säga kring denna förändring men det kan nog ta en stund för honom att formulera sina känslor till ord. Jag hade antagligen förberett sambon på att ?ikväll vill jag att vi pratar om några saker? eller nått. 

Eventuellt behövs flera samtal samt professionell hjälp men bra att börja någonstans. 

Är det såhär han vill ha det i långa loppet får han vara nöjd med att sitta där själv, du ska inte behöva leva med en person som tappat viljan att leva sitt liv. 

• Kirenaj68
    Anonym (J) skrev 2024-11-05 13:48:49 följande:
    Sambo blir tråkigare o tråkigare

Jag börjar tröttna på min sambo som har blivit så helvetes tråkig att jag snart överväger att lämna? sen vi fick barn har han blivit så anti allt, umgås med vänner, hitta på saker. helst vill han sitta hemma i huset o kolla tv o inte umgås med någon. Min bästa kompis skaffa pojkvän, jag bjöd hem de på middag vilket han tyckte var väldigt dålig idé. bjuda hem andra mammor med barn jag lärt känna vill han absolut inte. Ut o reda vill han inte sp jag funderar på att resa jag själv o barnet. följa med o träffa mina föräldrar vill han inte. Dvs mest av allt vill han bara sitta hemma. Vi blev bjudna på hans bästa väns Bröllop o han börjar redan tänka ut hur vi ska komma därifrån fortast. Han fyller nu 40 o vill inte bli firad. Jag frågade om vi skulle ut o äta på restaurang men nej han vill äta hemma.. jag vet jag inte ska ändra på någon men riktigt såhär har det inte alltid varit?.

Var han likadan innan barnet kom och har du pratat med honom om detta? Innan du börjar tala om att lämna får ni båda lägga fram hur ni ser på förhållandet och vad ni vill ha ut av det.
  • Anonym (Hej)

Tycker du det är värt att vara med en sånn person? 

han kommer ju inte ändra på sig bara för att du vill det. 

tyvärr ingen människa går att ändra på. Antingen väljer du det tråkiga livet föralltid med denna kille eller så går du vidare. det är skitsvårt och jobbigt att göra slut men det kan vara ett riktigt klokt beslut ändå, han verkar bara dränera din energi

• Anonym (Syster)

Det låter som en stor förändring. 
    Jag hade haft ett allvarligt samtal med sambon om hans mående. Det låter som att han är deprimerad. 

Säger han att det inte är så, att han bara inte pallar så hade jag börjat leva mitt egna liv. Vi alla har olika behov av socialt liv. Du suktar uppenbarligen efter mer än han. Ja då får du börja planera själv för dig och barnen. 
    Vill han sitta kvar hemma så får han göra det. 

Du kan inte sitta och vänta på att livet ska hända. 

Svar på tråden Sambo blir tråkigare o tråkigare