• molly50

Frun har tappat sexlust

Anonym (HH) skrev 2024-11-09 17:55:40 följande:
    Varför har hon inte självrespekt för sig skälv?
    jag har gjort fel detta betyder inte att hon måste lämna mig, varför ska vår barnen blir drabbade, är det inte bättre för oss att kämpa och kunna rätta det felet som jag har gjort.
    Den som ska kämpa och rätta felet du har gjort är ju du. Inte din fru.
    Sättet du förminskar din otrohet på kan ju göra att hon känner att du inte tar det du har gjort på allvar. Det hände bara en gång och alla kan göra fel osv,som om det vore en ursäkt.
    Och att du bokar hotellrum åt er så att ni ska få vara själva kan ju också göra att hon känner press på sig att du ska vilja ha sex med henne.
    Har ni funderat på parterapi så att ni kan få hjälp av en utomstående att reda ut era problem?
  • molly50
    Anonym (HH) skrev 2024-11-10 13:41:30 följande:
    Tro mig  att jag försöker inte minska vad jag gjorde, att boka hotell är inte för minska vad jag gjorde men för att försöka hjälpas henne att gå ut från depressionen.
    jag behöver hjälp av andra som kan hjälpa mig och inte skriva att det är mitt fel, jag behöver inte veta detta för att jag vet att jag har förstått vårt äktenskap 
    Jo,men det du måste förstå är ju att hon kan känna pressen på sig att ha sex med dig när du bokar hotellrum.
    Inte att du vill hjälpa henne.
    Så det kan få rakt motsatt effekt mot vad du hoppas på.

Om du vill hjälpa henne så måste du visa att du tar ditt felsteg på fullaste allvar utan att förminska det.

Du svarade inte på frågan om parterapi?
  • molly50
    Anonym (HH) skrev 2024-11-10 14:48:29 följande:
    När jag bokar hotellrum  inte för att ha sex med henne men för att vi kan vara själva och kunna göra lite saker som kan hjälpa henne att må bättre.
    jag har gett henne förslag att gå på terapi men hon sa det kommer inte hjälpa
    Ja,men så kanske inte hon tolkar det. Har du tänkt på det?

Ok. Men då blir det kanske svårt för er att gå vidare.
  • molly50
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-11-10 14:50:31 följande:
    Varför skulle frun gå i terapi när hennes gubbe inte kan hålla kuken i styr?
    Eftersom hon har sagt att hon inte kan se sig själv tillsammans med någon annan man än TS.
    Så om hon vill fortsätta med TS så tänkte jag att det kanske kunde vara ett alternativ.
    Men tydligen så vill hon inte det och då ser jag inte hur de ska kunna komma vidare.
Svar på tråden Frun har tappat sexlust