• Anonym (Lena)

Vad tycker ni om att en man gör såhär?

Hej, skulle vilja veta vad ni tycker och tänker om följande:

Lena fyller år. Hennes make firar henne inte, ingen present, kort eller blomma. Sedan fyller Siv år, en jämngammal kompis till mannen. Mannen ordnar kalas och köper smycken i present till Siv. Mannen ger Lena ett inbjudningskort till kalaset och tycker att Lena ska stå och baka till kalaset. 
    Nästa gång Lena fyller år får hon inte heller då någon present av sin man. Lena köpte present till mannen när han fyllde år.

Vad tänker ni när ni hör detta?

• Svar på tråden Vad tycker ni om att en man gör såhär?
  • Anonym (Enkelt)

Att det är Siv han är intresserad av och inte Lena.

• Anonym (Lena)
    fornminne skrev 2024-11-07 12:08:08 följande:

Jag undrar varför Lena inte skiljer sig.

Så mannens beteende är på nivån att det är anledning till skilsmässa?
  • Anonym (C)

Jag tänker att mannen tycker att det är bekvämt och praktiskt att vara gift med Lena, så länge han inte behöver anstränga sig för att få ha henne kvar. Men kär har han inte varit på många år, åtminstone inte i Lena.

• Anonym (S)

Låter mkt märkligt.
    Är relationen bra i övrigt med avseende på partid, fysiskt närhet, sex, förtrolighet? 

• Anonym (xxx)
    Anonym (Lena) skrev 2024-11-07 12:15:47 följande:
    Ja, för det är respektlöst att strunta i Lenas födelsedag men inte andras. Dessutom, att fira varandra på födelsedagen är norm, så gör man inte det så pratar man om det. 

Jag tror inte att deras relation är så bra i grunden, eftersom de tydligen inte pratar om detta och han så utstuderat struntar i Lena men inte i andra.
  • Anonym (Skoll)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 12:18:19 följande:

Jag tänker att mannen tycker att det är bekvämt och praktiskt att vara gift med Lena, så länge han inte behöver anstränga sig för att få ha henne kvar. Men kär har han inte varit på många år, åtminstone inte i Lena.

Håller med. Lena är som en behändig hushållspryl. Men det låter lite grymt gjort av honom, så jag undrar om det finns en annan dimension i det hela. Mannen låter utstuderad.
  • Anonym (Enkelt)
    Anonym (Lena) skrev 2024-11-07 12:15:47 följande:
    Inte beteendet men vad det betyder. Vem vill vara med en man som uppvaktar andra kvinnor...?
  • Anonym (Kim)

Lena ska packa hans resväska och sätta en fot i arslet på honom. Han kan flytta in hos Siv. 

• Dexter dot com

Jag undrar om Lenas man är så ointresserad och respektlös hela tiden eller "bara" när det gäller hennes födelsedag?

Svar på tråden Vad tycker ni om att en man gör såhär?