Så trött på min generösa mans beteende
Vi är två låginkomsttagare, alla i våra familjer/släkt tjänar minst det dubbla av oss.
Men alla år vi har vart ihop (27) har han bjudit folk till höger och vänster. Människor som enligt mig inte förtjänar det för att dom själva aldrig bjuder på nåt.
och nej, man bjuder inte för att bli bjuden tillbaka. Men som med hans syskon, aldrig att dom kan säga att dom står för maten när man ses. Utan alltid bara tackar ja. Fast vi ofta bjuder på vin när vi ses är det inte tal om när vi kommer till dom. Då får man ta med eget. samma med julen, vi firar varannan jul hos varandra, vi bjuder men dom tar alltid betalat. Och maken vill inte be om betalning för han VILL bjuda.
hur kan man vara sån mot någon som bjudit åtskilliga gånger på detsamma? Ska man grilla så får vi ta med eget, men när vi är hos oss är det självklart att bjuda dom.
jag har nu börjat känna mer och mer att jag inte vill ha med dom att göra så mkt pga detta. Och irriterad på maken, men han VILL ju bjuda så jag kan knappast tvinga honom göra samma sak som dom. Ta med egen alkhol och sitt att grilla.
själva har dom aldrig problem att be om en Swish om dom köper nån present eller nåt. Det gör dom alltid. Där ska det alltid delas, aldrig att dom kan köpa nåt eget och stå för kostnaden.
nu är det jag som framstår som snåljåpen fast dom är sjukt mkt snålare. Och ja, jag blir fan snål mot människor som inte förtjänar det. Andra har jag inget problem att vara generös emot.
fler med snåljåpar i släkten?