• Simon9090

Halsmandlar

Hej! 
    Ni som har barn med stora halsmandlar. är det även svullet på utsidan på sidorna nedanför hakan på era barn? att de syns ganska mycket när de tittar uppåt? 

tacksam för svar.

Halsmandlar mandlar barn stora svullna
  • Svar på tråden Halsmandlar
  • Anonym (Nä *nä, men jo lite?)

Nädå, men det syns väl inte på utsidan tror jag inte.
    Har i så fall aldrig tänkt och inte heller tittat tillräckligt noga på min son mer för att inte kunna se det här, nä.

Känner det 'att det är svullet- det gör jag, absolut!
    Jo, men grabben han blir ju mer svullen i så fall- mer i hela ansikte och en bit ner på halsen det blir han såklart när han är sjuk.
    Jag behövde bara tänka efter lite.

Men kan man utgöra exakta linjer efter dom svullna mandlarna, nja nä inte direkt.. mer om det var det du menade.

Igen. Men det syns ju ner i halsen när jag kollar min son i munnen.
    Grabben har alltid haft stora, röda inflammerade mandlar- problem under större del av hela hans uppväxt och blir, han har blivit precis då när nu varje gång han bara åker på så lite som en annars enkel oskyldig förkylning, i synnerhet som nu då och när det börjar bli kallt ute. Då blir det mer ofta!

Då åker han på ren automatik varje gång också halsfluss och stackarn får svårt att svälja om ens hans eget saliv, det rispar och river i halsen säger han jämt.
    Han blir då helt röd i halsen och han får inte ner, knappt ingen eller bara lite lite (flytande mat) på sin höjd menar jag.

Vi går till Vårdcentralen och konstaterar tonsillerna, förlåt halsmandlarna? heter det ju ..Dom är stora som Geleråttor på grabben.
    Streptokocker finns och halsfluss är ett faktum nästan varje gång..

Vi är trött på dom här besöken jämt nu så.. så småningom har vi rådfrågat med läkaren om det inte var dags ifall man kan plocka bort dessa mandlarna på honom.. så det ska vi göra!

Hej.

Svar på tråden Halsmandlar