• Anonym (Hmm)

Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?

Ja, jag fattar att "killar som är intresserade hör av sig", men jag hoppas att det inte är enda förklaringen. De senaste åren har jag träffat fem olika killar och alla visar liknande mönster. Den gemensamma nämnaren är att de är usla på att höra av sig, oavsett om de varit väldigt på i början eller lite lugnare. Och jag vill inte vara den som jagar, frågar om vi ska ses osv. Ändå är det tydligt att det finns/har funnits starkt intresse hos vissa av dem, så varför hör man då inte av sig själv?

Som killen jag träffar just nu. Superfin och underbar, varm och positiv på alla sätt, både när vi ses och i meddelanden, han är snabb att svara på meddelanden och visar verkligen att han vill ses om jag frågar. Men han frågar inte själv längre. Och nu har vi inte hörts sedan förra helgen, det senaste var att han skulle höra av sig inom några dagar (han har varit upptagen också, men det var iaf vad vi kom överens om då) så efter helgen är det två veckor sedan han skulle ha skrivit. Nu vet jag inte vad jag ska göra, jag är bara rädd att det ska rinna ut i sanden om vi inte tar tag i det, men jag vet inte hur jag ska säga, om jag ska säga något.

Jag vill att han hör av sig först ibland och jag vill att han ska fråga om vi ska ses ibland, inte alltid men att det är mer jämvikt mellan oss där. Jag vill att vi har kontakt även om vi inte kan ses på ett tag. Hur kan jag ta upp det på ett bra sätt utan att låta klängig?

• Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 09:28:31 följande:
    Okej, ja det har jag i så fall missat. 

Nu är jag intresserad här, för har han sagt att han ska höra av sig så ska han göra det. i så fall får du backa av nu litegrann.

Men du skriver två saker här, att han har sagt att han skulle kunna höra av sig varannan dag... Och sen att han skall ringa? Så vad gäller faktiskt här? 
    Nä, det är jag som inte berättar allt... Men du kan få en tidslinje. VI hördes senast söndag den 27:e, vi skulle ev. ses inom några dagar. Jag frågade om han kunde höra av sig i början av veckan, han skrev att han skulle göra det. Jag visste att han skulle vara helt upptagen efter det och nu fram till i tisdags ungefär så under den tiden förväntade jag mig ingen kontakt. Men som sagt, inget från honom sedan dess.

Vi ringer aldrig varandra, vi skickar meddelanden bara. Höra av sig är alltså via meddelanden.
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 09:41:15 följande:
    Nä, det är jag som inte berättar allt... Men du kan få en tidslinje. VI hördes senast söndag den 27:e, vi skulle ev. ses inom några dagar. Jag frågade om han kunde höra av sig i början av veckan, han skrev att han skulle göra det. Jag visste att han skulle vara helt upptagen efter det och nu fram till i tisdags ungefär så under den tiden förväntade jag mig ingen kontakt. Men som sagt, inget från honom sedan dess.

Vi ringer aldrig varandra, vi skickar meddelanden bara. Höra av sig är alltså via meddelanden.
    Jag misstänkte att det var lite mera komplicerat än det där. 

Men ni har alltså sagt att ni ska träffas, och du frågade om han kunde höra av sig till dig bara för att klargöra vad det är som ni ska göra? Och han har inte ens hört av sig till dig efter det alls.. Inte ens för att säga om ens helgen kommer funka? 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 09:32:01 följande:
    För mig har det varit så att en man jagar igenom att visa att han vill ha henne i början, sen börjar en kvinna jaga igenom att visa att hon vill mera.

Så när folk säger åt kvinnor att absolut inte höra av sig trotts att hon är jätteintresserad, och det har gått typ 4 dagar.. Så tror jag att dom gör er en otjänst där. 

Nu verkar dock TS situation vara någon helt annan. Där han har sagt att han ska ringa, och då är det konstigt faktiskt om han inte ens har gjort det. Då får han ju skylla sig själv om det är så att hon inte svarar till han alls. 
    Även om könsrollerna luckrats upp med frminismen så skulle jag säga att det kan gälla längre tid än alldeles i början. Det är fortfarande ofta männen som friar t ex.

Ja, jag tycker också att det låter som ointresse i ts fall. Särskilt när han sagt att han ska höra av sig men inte gör det. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-08 09:52:02 följande:
    Även om könsrollerna luckrats upp med frminismen så skulle jag säga att det kan gälla längre tid än alldeles i början. Det är fortfarande ofta männen som friar t ex.

Ja, jag tycker också att det låter som ointresse i ts fall. Särskilt när han sagt att han ska höra av sig men inte gör det. 
    Självklart är det mannen som friar. Men det är kvinnor som efter några månader in i förhållandet brukar ställa frågan "vad tycker du att vi är?"  Vilket betyder att hon vill nog bli tillsammans.

Men jag har sett kvinnor på det här forumet skriva trådar och frågat när han ska göra det? Men det är det kvinnan som brukar göra. 

Kommer inte att gå väl för någon man som gör det där. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 10:00:34 följande:
    Självklart är det mannen som friar. Men det är kvinnor som efter några månader in i förhållandet brukar ställa frågan "vad tycker du att vi är?"  Vilket betyder att hon vill nog bli tillsammans.

Men jag har sett kvinnor på det här forumet skriva trådar och frågat när han ska göra det? Men det är det kvinnan som brukar göra. 

Kommer inte att gå väl för någon man som gör det där. 
    Intressant. Du kan ha rätt i att kvinnan kan fråga om förhållande. I mitt fall brukar det vara mannen som lyfter även det men kan tänka mig att det är mer jämnt i den frågan
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Em) skrev 2024-11-08 10:05:11 följande:
    Intressant. Du kan ha rätt i att kvinnan kan fråga om förhållande. I mitt fall brukar det vara mannen som lyfter även det men kan tänka mig att det är mer jämnt i den frågan
    Så har det alltid varit för mig i alla fall. Och det tror jag har att göra med att killar klarar av o hänga längre utan att ett förhållande ens kommer på frågan. Så även där tror jag att kvinnor gör sig själva en rejäl otjänst om hon inte vågar fråga. 

Och då kommer vi tillbaka till det där med att kvinnor jagar "förhållandet", medans killar jagar mer med nån han gillar. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 09:50:58 följande:
    Jag misstänkte att det var lite mera komplicerat än det där. 

Men ni har alltså sagt att ni ska träffas, och du frågade om han kunde höra av sig till dig bara för att klargöra vad det är som ni ska göra? Och han har inte ens hört av sig till dig efter det alls.. Inte ens för att säga om ens helgen kommer funka? 
    Nä alltså för att klargöra om vi skulle ses där i början på förra veckan. Han hade varit sjuk så han kanske inte skulle orka.

Men! Jag lyssnade på ditt råd där tidigare och skrev till honom, fick svar, väldigt positivt med många hjärtsmileys av olika slag :) Och HAN frågade om vi ska ses i helgen ;) Så det lönade sig! Jag ska försöka tänka på att det är ok att som tjej höra av sig också. Nu har jag bokat upp mig rätt rejält i helgen men klart jag hittar en lucka om det är så. Har ju saknat karln bra länge nu.

Men tack för att du sa att det är ok att jag också hör av mig. Det är svårt att beskriva hur stor skillnad det gjorde. Jag har lite trauma sedan den förra killen jag träffade och jag tror saker gick ännu mer fel pga såna där coacher som verkar vilja få en att spela spel, inte vara för på osv. Jag vet som sagt inte riktigt längre hur man "ska" bete sig, men bäst är väl att vara mer sig själv tänker jag.
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 10:20:42 följande:
    Nä alltså för att klargöra om vi skulle ses där i början på förra veckan. Han hade varit sjuk så han kanske inte skulle orka.

Men! Jag lyssnade på ditt råd där tidigare och skrev till honom, fick svar, väldigt positivt med många hjärtsmileys av olika slag :) Och HAN frågade om vi ska ses i helgen ;) Så det lönade sig! Jag ska försöka tänka på att det är ok att som tjej höra av sig också. Nu har jag bokat upp mig rätt rejält i helgen men klart jag hittar en lucka om det är så. Har ju saknat karln bra länge nu.

Men tack för att du sa att det är ok att jag också hör av mig. Det är svårt att beskriva hur stor skillnad det gjorde. Jag har lite trauma sedan den förra killen jag träffade och jag tror saker gick ännu mer fel pga såna där coacher som verkar vilja få en att spela spel, inte vara för på osv. Jag vet som sagt inte riktigt längre hur man "ska" bete sig, men bäst är väl att vara mer sig själv tänker jag.
    Vad bra att du gjorde det innan jag hann skriva något mer. Jag var nära på att säga att du ska hämnas för att han ej har skrivit något efter att han lovat något till dig.. 

Ja, det är helt okej att ni hör av er när ni gillar några män. Det är bara mysigt när ni skriver.. Det betyder att du som kvinna saknar en. 
  • Anonym (Cx)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 10:20:42 följande:
    Jag vet att det finns killar som kan vara jäkligt kluriga när det kommer till sånt med... Men jag skulle säga att det är inte i majoriteten... Och en bra kille håller inte på och tränger sig på en tjej som tar avstånd, men blir glad sen när hon skriver. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Cx) skrev 2024-11-08 10:29:32 följande:
    Jag vet att det finns killar som kan vara jäkligt kluriga när det kommer till sånt med... Men jag skulle säga att det är inte i majoriteten... Och en bra kille håller inte på och tränger sig på en tjej som tar avstånd, men blir glad sen när hon skriver. 
    Ja den förra hade anknytningsproblem bl.a. och det har nog färgat mig en hel del, plus att jag var så orolig för att förlora honom, vilket jag också är med den här killen förstås. Jag har varit singel i snart tre år och inte börjat dejta förrän ifjol egentligen, så jag känner mig ringrostig.

Men jag vill ju att han ska tränga sig på haha! Skrattande Han får gärna skriva till mig flera gånger i veckan och berätta hur mycket han vill ha mig, saknar mig, eller bara helt vanligt om hur dagen varit. Det kanske inte passar alla, men jag har inget emot tät kontakt, även om jag också överlever med ett par gånger i veckan. Det vore bra nog för mig.
  • Anonym (Hmm)

En kort uppdatering :)

Tack vare att jag vågade lyssna på ditt råd Cx är jag inte är lika rädd för att höra av mig till den här killen. Det är fortfarande lite obalans i vem som skriver först, men det beror främst på att jag behöver kolla av med honom vilken tid vi ska ses (jag kommer oftast till honom, smidigast så). Vi bestämmer ofta dag direkt innan vi skiljs åt för dagen, men inte tid så där kan det bli bättring. Och han frågar också om vi ska ses, så det känns bra :) Han är annars jättebra på att höra av sig när han har sagt att han ska. Sedan jag skrev senast i tråden så har vi träffats regelbundet och det känns jättebra :) Just nu verkar allt gå åt precis rätt håll {#emotions_dlg.flower}

• Eurydike
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-30 21:30:04 följande:

Tack vare att jag vågade lyssna på ditt råd Cx är jag inte är lika rädd för att höra av mig till den här killen. Det är fortfarande lite obalans i vem som skriver först, men det beror främst på att jag behöver kolla av med honom vilken tid vi ska ses (jag kommer oftast till honom, smidigast så). Vi bestämmer ofta dag direkt innan vi skiljs åt för dagen, men inte tid så där kan det bli bättring. Och han frågar också om vi ska ses, så det känns bra :) Han är annars jättebra på att höra av sig när han har sagt att han ska. Sedan jag skrev senast i tråden så har vi träffats regelbundet och det känns jättebra :) Just nu verkar allt gå åt precis rätt håll {#emotions_dlg.flower}

Vad trevligt med en positiv uppdatering! Hoppas det fortsätter så 🌸
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-30 21:30:04 följande:

Ett tips:

Killar verkar uppskatta en kvinna som har driv och lever sitt liv och som inte sitter och väntar på honom. Ett eget
     liv är hett, så sysselsätt dig och berätta om dessa roliga saker när ni ses- det kommer göra honom mer intresserad.

Många killar gillar att känna sig speciella. Istället för att messa tex - hej, hur har dagen varit?- skriv istället om något du upplevt som påminmer dig om honom, typ: -Hej,  satt i bilen när Xxxx låten (som ni lyssnat på ihop) spelades, tänkte på dig och blev glad ;)-
  • Anonym (Hmm)
    Eurydike skrev 2024-12-01 00:00:04 följande:
    Vad trevligt med en positiv uppdatering! Hoppas det fortsätter så 🌸
    Tack! :) Ja med! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hanna) skrev 2024-12-01 00:35:36 följande:
    Ett tips:

Killar verkar uppskatta en kvinna som har driv och lever sitt liv och som inte sitter och väntar på honom. Ett eget
     liv är hett, så sysselsätt dig och berätta om dessa roliga saker när ni ses- det kommer göra honom mer intresserad.

Många killar gillar att känna sig speciella. Istället för att messa tex - hej, hur har dagen varit?- skriv istället om något du upplevt som påminmer dig om honom, typ: -Hej,  satt i bilen när Xxxx låten (som ni lyssnat på ihop) spelades, tänkte på dig och blev glad ;)-
    Jo jag lever redan väldigt mycket på det sättet :) Och jag är inte en "hej hur är det"-tjej som tur är ;) Såna trista meddelanden känns inte som att de leder någonvart, jag tycker själv att de är rätt tråkiga att få också. Däremot behöver jag nog träna på det sista, om saker som får mig att tänka på honom. Lite svårt än efter så kort tid (lite mer än två månader) och så tänker jag ju på honom så ofta även utan påminnelser, så jag får nog vara vaksam på detaljerna där. Tack :)
Svar på tråden Varför har så många killar svårt för att höra av sig och vad gör man?