• Anonym (Undrar)

Uppvakta styvförälder på mors/farsdag

Hur gör ni? Brukar ni uppvakta eller bli uppvaktade på mors/farsdag som styvförälder? Kanske inte inför barnen men som partners emellan för att visa uppskattning? Eller låter ni bli dom dagarna helt? Skulle vara intressant och höra :) 

• Svar på tråden Uppvakta styvförälder på mors/farsdag
  • Anonym (nä)
    Anonym (Undrar) skrev 2024-11-08 11:07:43 följande:
    Uppvakta styvförälder på mors/farsdag

Hur gör ni? Brukar ni uppvakta eller bli uppvaktade på mors/farsdag som styvförälder? Kanske inte inför barnen men som partners emellan för att visa uppskattning? Eller låter ni bli dom dagarna helt? Skulle vara intressant och höra :) 

Uppvaktar inte mina föräldrar, men skulle aldrig drömma om att uppvakta nån av styvvarianterna. 

Och hur menar du inte inför barnen? Att man skulle uppvakta varandra på mors/fars som par, trots att den ena inte ens är förälder till ens barn?
    Nä, skulle inte tro det.
  • Anonym (Anna)

Jag var så pass gammal när mina föräldrar skilde sig och träffade nya partners så de har aldrig varit bonusföräldrar åt mig rent praktiskt.
    Däremot har mina yngsta syskon vuxit upp med dem (helsyskon alltså, ingen har skaffat fler barn i sina nya relationer).
    Skulle vi av en slump ha en fika eller kalas just den dagen så skulle jag väl ge henne/honom en blomma eller så. Men nej, annars firar inte jag dem.
    De firas av sina egna barn.

• NinanaMama

Svårt att svara på. Både jag och min kille har barn sedan tidigare förhållanden, samt nyligen ett tillsammans. Ärligt talat brukar mest vi vuxna "gratta" varandra, min dotter brukar ge mig något pyssel från skolan och jag påminner bonusar och egna barn att gratta respektive föräldrar på deras dagar. Förväntar mig inte att bli grattad av bonusar, men det har hänt :)

Svar på tråden Uppvakta styvförälder på mors/farsdag