• Anonym (iamiam)

Plus, blödning och sen neg ?

Ok.. hänt mycket under väldigt kort tid som gjort mig väldigt förvirrad och jag blir inte klok på vad som händer. 

Jag plussade onsdag 30 oktober med Clearblue testa tidigt, ska då enligt beräkningarna vara i v 5. På lördag då jag har min bim så börjar jag blöda som en vanlig mens och har gjort fram till i onsdags denna veckan. Testar på måndag igen med två gravtest köpt i butiken Normal som visar negativt. 

Nu vet jag inte om jag fått genombrottsblödning eller missfall. Är testen från Normal dåliga och missvisande? De borde väl ändå visat svagt plus om det är missfall 

Tråkigt att behöva vänta 4 veckor för att ta nytt test och se om det var missfall eller ej 

• Svar på tråden Plus, blödning och sen neg ?
  • Anonym (M)

Kan tyvärr vara en kemisk graviditet, ett väldigt tidigt missfall. Men tänker också att clearblue ger ofta streck trots att det är negativt, så kanske blev det aldrig något riktight positivt. Det är vanligt att de testen ger smala streck som då är falska positiva. 

Men hursom skulle jag nog ställa in mig på att det inte finns ett ägg kvar i livmodern, med tanke på både blödning och negativa tester. Då kommer du förmodligen ha ägglossning snart igen och en ny chans. beklagar ❤️

• Anonym (Digitalt)

Varför skulle du behöva vänta 4 veckor? Ta ett digitalt bara, är det negativt så vet du ju.

• Anonym (Tyvärr)

efter erfarenhet så vet jag att testen snabbt blir negativa när det är en kemisk graviditet (super tidigt missfall), endast fåtal dagar. 
    Så beklagar men det är nog det som hänt dig skulle jag tro tyvärr. 

• Anonym (JE)

Det låter som en kemisk. Jag har tyvärr haft 7 sådana tidigare i år och det har varit precis såsom du beskriver. Om jag vore du skulle jag räkna med att inte vara gravid just nu. 

Svar på tråden Plus, blödning och sen neg ?