• Anonym (Hej)

Bjuda varandra

Jag blev bjuden av min kollega på en glass häromdagen och för det så bjöd jag tillbaka och då kom han idag och bjöd tillbaka igen. Hur hade ni tolkat det? 

• Svar på tråden Bjuda varandra
  • Anonym (Jo)

Han vill kanske dejta dig. Om du är intresserad kan du föreslå en fika efter jobbet.

• Anonym (Glass)

Tolkar det som att ni äter mkt glass. 

• Anonym (skyldig)

Som att han inte vill stå i tacksamhetsskuld.

• Anonym (Jo)
    Anonym (skyldig) skrev 2024-11-08 17:23:54 följande:

Som att han inte vill stå i tacksamhetsskuld.

Det var ju han som började.
  • Anonym (skyldig)
    Anonym (Jo) skrev 2024-11-08 17:35:40 följande:
    Det var ju han som började.
    Jag vet det. Men TS bjöd senast, alltså hans tur.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (skyldig) skrev 2024-11-08 17:39:27 följande:
    Jag vet det. Men TS bjöd senast, alltså hans tur.
    Fast nä. Om han bjöd så var det ju ts som skulle bjuda tillbaka så det skulle vara jämnt. Att han bjuder igen tyder på intresse. Redan första gången skulle man ha misstänkt det faktiskt.
  • Anonym (skyldig)
    Anonym (Jo) skrev 2024-11-08 17:46:25 följande:
    Fast nä. Om han bjöd så var det ju ts som skulle bjuda tillbaka så det skulle vara jämnt. Att han bjuder igen tyder på intresse. Redan första gången skulle man ha misstänkt det faktiskt.
    Håller inte med. Känner många som är så. De ger något och sedan ger man tillbaka och då känner sig personen skyldig att ge något igen och så är det igång. Om det är det enda som hänt, så skulle jag inte tolka det som intresse.
  • Anonym (Hej)
    Anonym (skyldig) skrev 2024-11-08 18:15:24 följande:
    Håller inte med. Känner många som är så. De ger något och sedan ger man tillbaka och då känner sig personen skyldig att ge något igen och så är det igång. Om det är det enda som hänt, så skulle jag inte tolka det som intresse.
    Han har bjudit tre gånger tidigare utan att jag har givit något tillbaka men just denna gång ville jag ge tillbaka och då var han snabb att ge tillbaka igen direkt. 
  • Anonym (skyldig)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-08 18:19:06 följande:
    Han har bjudit tre gånger tidigare utan att jag har givit något tillbaka men just denna gång ville jag ge tillbaka och då var han snabb att ge tillbaka igen direkt. 
    Men hur är han annars? Om du bortser från att han köper glass ibland.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-08 18:19:06 följande:
    Japp, han är intresserad. Är du?
Svar på tråden Bjuda varandra