Följa hjärtat eller hjärnan??!
Förtvivlad, frustrerad, irriterad och trött på min hjärna.... Min hjärna Vill ett och mitt hjärta annat... För ca 1,5år sen valde jag att gå skilda vägar med barnens pappa. Vi har tre gemensamma barn, från fem år och neråt. Jag träffade en annan partner direkt efter separationen. Eller ja, vi pratade under separationen och det var med min nuvarande sambo som jag tog steget till att vilja skilja mig. Det har varit jätte jobbigt många gånger, att jag bara får ha barnen varannan vecka tär på mig mer och mer. Jag saknar mina barn hela tiden. Jag går ofta runt och tänker att jag kommer missa halva deras liv när dom är 18år.... Det vrider och vänder i min mage. Mitt ex har sedan vi separerats bett om en sista chans att förbättra sig, han vill att "hela familjen" bor tillsammans igen och att barnen har oss båda två. Vilket jag också vill, och jag saknar det. Jag gråter så fort jag tänker på att mina barn faktiskt kunnat få bo med båda oss under samma tak dygnets alla timmar.... Men jag vet inte om jag kan eller vill det. Vet inte om jag vill tillbaka till honom igen.... Han visade inte sina känslor för mig, kunde små pika mig, jag gjorde oftast det mesta med barnen och hemmet då han jobbade. Vi kysstes typ aldrig, kramades ytterst sällan, dålig kommunikation. Men samtidigt vsr han ändå en trygghet på något sätt... På vilket vet jag inte. Vi var tillsammans i 8år. Men jag älskar min kvinna jag är med idag. Jag får tårar så fort jag tänker på att jag kanske lämnar henne för att gå tillbaka till min "familj" Hon är världens finaste person, hon finns alltid där när jag behöver henne, stöttar och älskar mig för den jag är. Vi kramas och pussas 1000 ggr per dag.Men min svagaste punkt är mina barn, och jag gör allt för dom. Ibland får jag höra av min sambo att hon bara vill ha mig, men att jag då säger, med mig kommer mina tre barn per automatik.. Jag märker många gånger att hon blir trött på barnen och att det är för mycket ljud. Men o andra sidan så är hon världens finaste bonus mamma, barnen älskar henne så in i bomben och är gärna med henne mer än vad dom vill vara med mig då hon är den "busiga" av oss. Men jag vet då inte vad som är bäst för mina barn? Det är ju här jag inte kan tänka klart med min hjärna, jag kommer snart bli galen 😭 Jag älskar min sambo jätte mycket. Men mitt huvud säger att barnen behöver oss båda föräldrarna under samma tak dygnets alla timmar... som en familj igen.... Hur fan ska man tänka?! Ge mig lite råd och tips snälla 😔