• Elvan

Psykisk ohälsa

mina kompisar undviker mig pga att jag inte är som innan och jag inte mår bra .

de kom hem till mig för strax över en månad sedan och tyckte vi skulle prata ut . Jag berättade för dess stolpskott att jag inte mår bra och att de inte är som innan. de tyckte att vi borde kunna umgås iaf, osv. men de undviker mig och de hör inte av sig. jag försökte höra av mig men de kändes så in i helvetes ? på trängande?.
    haft Flertal kompisar som mått psykiskt dåligt Aldrig någonsin tvingar de försöka hålla kontakten med mig. de är jag som då ringer eller kommer hem till dom.

jag Kanske har fel ? Är de jag som ska höra av mig och känna mig dum och på trängande. jag Mår inte bra av de. som sagt jag har försökt men de visar Inge respons tillbaka 

• Svar på tråden Psykisk ohälsa
  • Anonym (Mannen)

Riktiga vänner finns där för en och överger en inte för att man har psykisk ohälsa. Det är ju då man behöver stöd mest.

Men de är kanske omogna.

• Elvan
    Anonym (Mannen) skrev 2024-11-08 21:59:22 följande:

Riktiga vänner finns där för en och överger en inte för att man har psykisk ohälsa. Det är ju då man behöver stöd mest.

Men de är kanske omogna.

man hade ju kunna hoppas de. Men när de är 31 och 35 år borde kan kunna hantera att en annan person mår dåligt..
    men de kanske inte lärt sig hantera en sådan situation. Känns liksom som man inte va värd något. 
  • Anonym (SL)

Hej
    Att må dåligt psykiskt är jättetufft.
    Har du proffessionell hjälp?

Visste dina vänner att du inte mådde bra när de kom över och ville prata ut. Eller var det då som de fick veta det?
    Vad var det som gjorde att de ville prata ut?

Det faktum att de kom över tyder ju på att de värdesätter din vänskap och vill umgås med dig.

Jag kan förstå att du blir besviken om de aldrig hör av sig och om det känns som att de undviker dig.
    Samtidigt är det inte alltid så lätt att veta hur den som mår dåligt vill ha det.
    Har du berättat vad du behöver?
    Du har erfarenhet av vänner som mått dåligt, de har kanske inte det...och även om de skulle ha det så fungerar vi alla olika.

Att du mår dåligt betyder inte att vännerna blivit tankeläsare...

Mitt råd är att säga som det är. Inte på ett anklagande sätt utan mer vad du behöver.

• Anonym (Kim)

Ledsamt att du inte mår bra. Hoppas verkligen att du bett och tagit emot den hjälp du kan få. Att vännerna bryr sig visade sig att de i samlad trupp besökte dig för att tala om saken. Sannolikt betedde du dig inte riktigt juste mot dem. Kanske pga dålig sjukdomsinsikt. De ruttnade på dig, vad du sa och vad du krävde. Bara att du kallar dem för stolpskott i trådstarten visar på din bristande förmåga. Må du komma till insikt och komma upp på banan igen. Just nu undviker vännerna dig pga ditt agerande som påverkats av ditt mående. 

• Anonym (Mannen)
    Elvan skrev 2024-11-08 22:06:13 följande:
    man hade ju kunna hoppas de. Men när de är 31 och 35 år borde kan kunna hantera att en annan person mår dåligt..
    men de kanske inte lärt sig hantera en sådan situation. Känns liksom som man inte va värd något. 
    Personer kan leva hela livet och vara omogna. Det är inget ovanligt.
Svar på tråden Psykisk ohälsa