Inlägg från: Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)

BIM december

Hej!

Jag och min partner ska snart börja försöka för vårt första barn och längtan är enorm ❤️ Jag slutade med minipiller i februari efter att ha använt dem i 10 år, jag ville gå tillbaka till något ?normalt?. Har dock haft många cykler utan ägglossning sedan dess men det är väl kroppen som försöker återhämta sig 😔

det verkar som att jag ev kommer ha ägglossning 8/12, BIM 21/12. Sedan ägglossning 1/1 igen.

Min barnlängtan kämpar mot en arbetsmoral som säger att det är för tidigt att skaffa barn gentemot jobbet (började i maj). Så egentligen vill jag börja försöka oavsett ägglossningsdag i december men det är svårt att inte känna att jobbet skulle vara mer okej med det ju senare det sker 😔 Jag känner mig så begränsad i mitt liv för att jag inte börjar försöka NU, det kan ju med stor sannolikhet också ta ett tag innan ett positivt tecken kommer. Peppa mig gärna! ❤️

Lyckas inte redigera mitt inlägg

Anonym (LängtarEfterTredje 3/12-2024
    Anonym (Lantisen) 8/12-2024
    Anonym1050 10/12-2024
    Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral 21/12-2024)
    Anonym (LängtarEfterTredje 28/12-2024

Siripiri, hoppas att det tar sig nästa gång om dina misstankar stämmer för denna cykel ❤️

Jag lägger till en till BIM i december för mig. Vi skulle vänta till december innan vi verkligen började försökta men jag trodde jag var påväg mot mens nu och hade oskyddat, men det kan ha varit en dag innan eventuell sen ägglossning. Vi skulle välkomna det trots jobbmoralen som stretar emot 😊

Var också på akupunktur idag för att försöka reglera hormoner efter många cykler utan ägglossning och ofta mellanblödningar efter att jag slutat med minipiller. hoppas det hjälper!

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 BarnlängtanVSjobbmoral
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 Errorika
    6/12 Anonym (Hoppaspånummer3)
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    18/12 - mo4s
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - BarnlängtanVSjobbmoral
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
    mo4s skrev 2024-11-23 13:35:49 följande:
    Kan du inte berätta mer om jobbmoralen, blir nyfiken på hur du tänker och vad som menas? 🤩
    Jag började nytt jobb i maj och har svårt att släppa prestationskraven (som jag mest sätter på mig själv), att jag inte gör tillräckligt eller inte hinner göra så mycket innan jag blir föräldraledig. Är rädd för hur en graviditet så pass tidigt in i ny roll skulle bemötas 😊
    mo4s skrev 2024-11-23 20:24:19 följande:
    Förhoppningsvis blir de bara glada för din skull men jag förstår känslan och oron 😊

Jag hade en visstidsanställning när jag var gravid förra gången som skulle ev. skulle förlängas. Jag var då i vecka ~ 20 och valde att berätta för min chef någon vecka efter att blev klart med förlängningen för att jag var rädd att de skulle påverka. Men tror i efterhand att jag kanske övertänkte det. 

Jag studerar just nu och tar examen i juni, hade vi inte fått mf i oktober hade det tajmat ganska perfekt med att gå på föräldraledighet. Jag är lite stressad över att lösa så att jag skyddar min SGI från examen fram till ny föräldraledighet men det kommer förhoppningsvis lösa sig. Jobbig dock om vi det dröjer innan vi blir gravida.
    ❤️ reagerade de alltså bra förra gången? 😊
    förstår dig, jag blev klar med mina studier i våras och det var inte lätt för mig att hitta jobb inom området jag studerat vilket var stressande. Jag hade ingen bra SGI innan, därför började vi inte försöka under studietiden även om vi ville. Det kommer säkert lösa sig för dig! Du kan inte fortsätta plugga några kurser direkt så att den skyddas?
    mo4s skrev 2024-11-24 08:33:53 följande:
    Ja, precis. De var inga konstigheter. Och ingen kommentar om att jag inte nämnt tidigare heller. Men de får de väl inte säga. Vad har du läst? 

Jag har kollat på sommarkurser och det finns två som skulle passa väldigt bra som komplement till min utbildning, men mitt högskoleprov gick ut nyligen så osäker på om jag kommer in. Men får söka lite allt möjligt. Annars hade vi ändå tänkt vara lediga så jag skulle kunna ta ut föräldraledigheten för vår son, men vill helst inte behöva använda för många dagar.
    Skönt. Jag är mest rädd för kommentarer från kollegor eller bara att de tycker saker bakom ens rygg men det är svårt att göra något åt haha😅 jag har läst miljövetenskap.

Jaha, förstår. Vad har du pluggat? 
    mo4s skrev 2024-11-24 13:04:57 följande:
    Jag ställer ett tidigt larm, tempar liggandes i sängen och fortsätter sen sova ibland och ibland går jag upp efter. Vet inte om de skulle funka för dig också? Då blir tempen samma tid iallafall. Hänt en gång att jag vaknade och behövde gå upp tidigare än larmet och då tempade jag ~ 1,5 timme tidigare.
    Jag sover ganska regelbundet men tempar med Apple Watch (har den på insidan). Enligt andra som använder Natural Cycles så fungerar det att tempa med klocka om man har oregelbunden sömn. Den tar ett snitt och exkluderar om tempen är ovanligt hög/låg, eller sömnen för oregelbunden 😊
Svar på tråden BIM december