• Ellen24

BIM december

Hej! 

Slutade ta p-pillerna i september och fick min första riktiga mens efter bortfallsblödningen 28 oktober och den varade i 3 dagar konstigt nog.. brukar vara längre! 
    Försöker hitta vart min ägglossning är nu med ägglossningstest men det är så svårt? min app säger att jag har ägglossning nu men alla test är negativa.. har dock bara haft en riktig mens så är väll svårt att gissa vart den är egentligen. Ska testa tills jag hittar den dock men är så rädd att jag inte kommer få en ägglossning denna månad eller att jag missat den, det här gör mig så stressad och ledsen 😢 

• Ellen24

Hej
    hoppar in här, har en fråga bara om någon skulle kunna hjälpa mig med den hehe 
    hade ägglossning 12 november och fick tyvärr min mens 6 dagar tidigt den 21 november! 

den tog slut igår och idag kände jag att vi börjar med ägglossningstest så jag inte missar min ägglossning! 

sagt och gjort jag tar ett test idag och det ser typ positivt ut? men det känns väll nästan omöjligt eftersom jag hade mens igår?  

vad tror ni? 

• Ellen24
    mo4s skrev 2024-11-25 12:03:58 följande:
    Jag är ingen expert men skulle testa att göra ett graviditetstest också för säkerhets skull?

Ägglossningstest kan ge utslag för gravidhormoner också och då kanske du är gravid eller var nyligen med hormon kvar? 
    Har gjort graviditetstest både torsdag och idag och båda var negativa tyvärr
  • Ellen24
    Gari skrev 2024-11-25 17:47:49 följande:

Hej!

första gången med ägglossningsstickor och behöver lite råd. Detta är för mig cykeldag 13 med BIM 4/12. Ska man tolka detta som positivt eller kan det bli starkare?

Skulle säga att det är positiv men köp Clearblue lila så kommer du vara mer säker på om det är negativt eller positivt!! 
  • Ellen24
    NassaNisse skrev 2024-11-26 17:34:12 följande:

Är det någon som vart med om att få positivt ägglossningstest ( cv digitalt med fast glad smiley) 

och 7 dagar senare få mensen ??? Rätt kraftig blödning ändå 2 dagar nu 

är det så att man inte släppt nått ägg då eller betyder det någonting annat? Någon som vet? Det är oklart när man googlar runt tycker jag 

tilläggas att jag har haft regelbunden mens och en cykel mellan 27-28 dagar sen jag sluta med p piller för 10 månader sen 🤨🙏😊

Fick samma! 
    Fast glad gubbe 12 november och fick mens 21 november.. fattar inte heller nått 
  • Ellen24
    NassaNisse skrev 2024-11-26 19:19:03 följande:

hur länge hade du mens då? Tagit gravtest efteråt? 

trodde det va  ca 14 dagar (i regel) efter ägglossning som mensen ska komma, men så fick jag höra att det kaaan vara att man inte släppte något ägg den månaden. 

Man blir ju lite förvirrad av sin egna kropp :/ 

Hade mens i 4 dagar och tog graviditetstest både innan mensen kom, dagen mensen kom och dagen den tog slut men alla var negativa! 

Ja det känns som jag läst så mycket att jag knappt vet vad som är vad och har blivit så förvirrad så nu väntar jag bara på nästa ägglossning och försöker se om det går bättre den här månaden 🥲
  • Ellen24
    MG98 skrev 2024-11-28 07:32:27 följande:
    Har använt/använder 🙈 flo, natural cycles, premom, fertility friend. fick jag bara välja en blir det ff men gillar enkelheten i nc och funktionen att lägga in ältester i premom. 
    Om du inte testat womenlog så tycker jag verkligen att du ska prova! Det är en såå mysig app och gullig, man får välja bilder på hur känslorna känns idag, osv osv, den är verkligen en av dom bästa jag testat! rekommenderar starkt!! ☺️
  • Ellen24
    Väntarpå4an skrev 2024-11-30 15:23:59 följande:
    Har inte jakt mycket till stegring och om den kommit så har det bara vart samma dag och en gång. Har därför gått över till cb advance lila nu :)
    Hur ofta tog testade du med cb? Jag testar varje dag med olika test men försöker testa med cv lila ish varannan dag eller var tredje! förra gången fick jag ingen blinkande gubbe utan fast direkt så därför testar jag ganska ofta med dom 
  • Ellen24
    Sanso skrev 2024-12-01 07:32:17 följande:

Mitt illamående var tydligen inte inbillning. Bim-1 🥰 

Anonym (Hoppaspånummer3) skrev 2024-12-01 05:56:00 följande:

Nu behöver jag inte tveka längre 🥰 

Lycka till alla här inne och grattis till er som redan plussat! ❤️

Grattis till er!! ❤️❤️

Svar på tråden BIM december