• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Anonym (BIM 1a advent)

Hej alla! 

Jag hänger på här. Väntan är lång dagarna efter ägglossning. Jag har tagit stickor efter letrozolkur nr2. Vi har prickat in dagarna 🙏

Vi är 38 och 41. Tyvärr fått missfall förr och vi kämpar på än. Jag vet inte hur länge vi känner att det är okej att försöka så nu hoppas vi på plus. Min mens bör komma adventshelgen så om inget kommit tills dess så tar jag ett prov på söndagen 🙏. 

Försöker distrahera mig för att inte bara vänta. Hur hanterar ni den långa väntan? Och sen rädsla för MF igen är stor. 

• mo4s
    Anonym (BIM 1a advent) skrev 2024-11-20 14:24:04 följande:

Hej alla! 

Jag hänger på här. Väntan är lång dagarna efter ägglossning. Jag har tagit stickor efter letrozolkur nr2. Vi har prickat in dagarna 🙏

Vi är 38 och 41. Tyvärr fått missfall förr och vi kämpar på än. Jag vet inte hur länge vi känner att det är okej att försöka så nu hoppas vi på plus. Min mens bör komma adventshelgen så om inget kommit tills dess så tar jag ett prov på söndagen 🙏. 

Försöker distrahera mig för att inte bara vänta. Hur hanterar ni den långa väntan? Och sen rädsla för MF igen är stor. 

Jag tycker också väntan är oerhört jobbig. Har gjort ett kalkylark med datum, cykeldag m.m och markerat när jag kan börja testa för ägglossning och även graviditetstest. Varje dag går jag in och gråmarkerar en dag/rad och tycker det känns lite bättre 😂
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-20 14:12:23 följande:
    Idag kom blinkande smiley, skit också då mannen kommer hem först imorgon 🙃 men får bli mys imorgon iaf 😅
    Åh häftigt att tempen varg så stabil min har vart lite upp o ner några 100 decimaler. Så jag är jätte spänd nu på att se hur den blir när det verkligen är ÄL 🙏
    Åh, men vad snabbt ändå! 🤩
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-20 17:55:08 följande:
    Åh, men vad snabbt ändå! 🤩
    Ja lite för snabbt, men får se hur länge den håller sig blinkande😅
    När räknar du med att du har äl och när tänkte du börja testa?
  • Anonym (Lantisen)

Det börjar närma sig tror jag! 😍

• Anonym (Lantisen)

Godmorgon på er! 

jag behöver era tips. Trodde äl skulle komma imorgon, igår kväll fick jag ganska starkt streck på testet, imorse nu va det svagare. Vi hade mys i förrgår men inte igår då mannen somnade och dessutom tänkte jag att det va bättre att ha ikväll eftersom jag trodde att det inte är förrän imorgon.

Vad tror ni? Missade vi bästa dagen igår eller tror ni att det forfarande finns chans ikväll? Tänker att ägget inte släpper förrän idag kanske med tanke på att strecket va som starkast igår på kvällen? Igår morse va det inte alls så starkt, mer som idag. 

• mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-20 21:54:33 följande:

Jamen, precis. Det kanske blir några dagar! Var den blinkande idag också?

Jag räknar ner dagarna här, sista dagen med mens idag (vad de verkar som) och jag tänkte börja testa på cd 10 på tisdag nästa vecka! Hoppas att jag kan ställa undan alla mensskydd och att de inte kommer behövas på ett bra tag 🤩

Min magkänsla säger att det här är en bra månad och hoppas att det verkligen går vägen den här gången för oss och alla andra i tråden 🤰

• mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-20 21:54:33 följande:

Testar du på morgonen med Clearblue Advanced? Jag har fattat det som att man ska testa på morgonen sålänge man har en tom cirkel och när man får hög fertilitet så kan man testa flera gånger om dagen, om man vill.

Men jag trodde att man skulle ta LH-tester senare på dagen?  😅

Jag har alltid bara tagit på morgonen och ändå fått utslag för maximal fertilitet. 

• Anonym (LängtarEfterTredje)

Halloj! 

Ska till MVC nu för cellprovstagning, visst kan det väl knappast påverka något i babyverkstaden!? 😅 
    Man nojjar ju för allt möjligt, men de ska ju bara borstas/topsas på livmodern så ser ju verkligen inte hur de skulle kunna påverka. 

• MG98

Ni som tempar har tempen plötsligt varit lite högre genom hela follikelfasen än tidigare? Förra cykeln hade jag en cover live på 36.12 och mätte i snitt 36.05 under follikelfasen, ganska ojämnt dock. Nu har jag ingen cover line ännu pga att jag inte haft ägglossning än men mäter i snitt 36,13 vilket gör att jag snittar över min förra coverline. Nu som använder FF, får ni olika coverline varje månad? Enligt NC tror jag den är samma? 

Enda skillnaden jag gjort är att jag mäter (med apple watch) på den andra handleden, tror det kanske gjort tempen jämnare men undrar varför jag är lite ? varmare ? nu 😅 Sen hade jag ju missfall också förra månaden som jag antar kan stöka till det men eftersom tempen varit så jämn kändes det som hormonnivåerna också borde vara relativt jämna också. 

för övrigt är jag inne på 6e dagen med blinkade smiley . . . 😴 

Svar på tråden BIM december