• Väntarpå4an

BIM december

Pandan14 skrev 2024-12-07 09:24:55 följande:
    jag har tyvårr bara negativ erfarenhet av dom, fick aldrig ett streck på dom även när jag plussade med digitalt och rfsu testa tidigt, så rekommenderar verkligen och köpa ett annat märke som mäter 10 hcg
    Ändå skönt att höra, då kanske det finns lite hopp kvar. Har köpt nya nu, dock samma märke men testa super tidigt som mäter 10 hcg. Har plussat 2 ggr med det testet förr så känns bättre. Hoppas nu❤️
  • Väntarpå4an
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-07 17:15:12 följande:
    Använde tentos känsliga tester min förra graviditet, de visade ganska tidigt men inte lika tidigt och tydligt som babyplan. Sen när jag fortsatte testa så varierade tento upp och ned i styrka, så bli inte rädd om du skulle få plus en dag och sen svagare streck nästa dag. Mina gjorde så och det blev en frisk och stark bebis 😍
    Tack det där var jätte viktigt info för mig. Har haft två mf på raken nu och är livrädd för att det inte ökar i styrka. Jag tror nog att jag fortsätter testa med annat test när väl det kommer ett plus 😊
    Tento testa super tidigt har visat tidigare plus för mig innan. Hoppas på ett imorgon🙏❤️
  • Väntarpå4an

Måste bara skriva av mig lite.
    Känner mig så uppgiven denna cykeln. Vi har försökt sedan i juli och vart gravida 2 gånger sedan dess men det vill inte stanna kvar 💔😢
    Vi gör verkligen allt för att logga, pricka in rätt dagar, vitaminer you name it. 
    Jag känner typ gravid symptomen jämt efter ägglossning känns det som så jag känner mig bara dum sen när mensen kommer som "trott" nåt.

Känns bara som att tiden går och vi bara försöker, lyckas och misslyckas. 

Usch detta är verkligen jobbigt och påfrestande i perioder och jag önskar att jag hade kunnat känna mer av "blir det så blir det". 

Förlåt för gnälligt inlägg men va tvungen att få ur mig det, finns det nån mer som känner samma sak? 
    ❤️❤️❤️

• Väntarpå4an
    Anonym (Önskanomnr6) skrev 2024-12-07 22:51:39 följande:
    Du kanske skulle vara hjälpt av progestoron krämen från Moodmama ( den med 100). Den smörjer man från bekräftad ÄL och 14 dagar framåt.  Är man gravid fortsätter man till v.14+0  

Den kan hjälpa vid upprepade missfall.  Läs recensionerna på deras hemsida 💕
    Tack för tipset ❤️ har läst om det tidigare men blev lite orolig när jag grävde lite djupare bland biverkningarna osv. Men ska kolla lite igen ❤️
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-12-07 23:49:22 följande:
    Det är inte gnälligt alls. Det du går igenom är otroligt tufft och det är helt okej att känna sig uppgiven ibland. Ni gör verkligen allt ni kan.
    Det är också helt normalt att kroppen kan lura en med symptom och förhoppningar ? det gör dig inte dum, bara mänsklig ❤️ Försök att vara snäll mot dig själv, även om det är svårt.
    Du är inte ensam i detta. Skickar all styrka och omtanke och håller tummar för ett plus kommande dagar ❤️
    Tack fina du❤️❤️ jag har dessvärre gett upp hoppet till denna cykeln, mensen ska komma imorgon och negativt test idag så väntar in mensen nu. 
    Det värsta är att ÄL är mitt på själva julafton nästa gång och vi ska åka bort i några dagar så blir nog lite svårt att få till det så som man önskar men men får göra vårt bästa 😊
    Håller mina tummar för dig nu ❤️
  • Väntarpå4an
    Ellen24 skrev 2024-12-08 01:43:54 följande:

Gå in och kolla på ? fertilitetsförståelse ? på TikTok! Hon ger verkligen sjukt bra tips och man får hopp och om man skulle kunna göra annorlunda osv! 
    Håller tummarna för dig ❤️

Såg henne när nån här i gruppen delade nåt från henne. Ska kolla mer vad hob tar upp 😊 tack❤️
  • Väntarpå4an
    Ellen24 skrev 2024-12-08 09:17:34 följande:
    kolla vad jag skrivit tidigare, man vet ju att det är viktigt att ligga innan ägglossningen också men tydligen är det ju störst chans att faktiskt bli gravid när man har haft sex dagarna innan ! så tänk på att julafton ändå inte är viktigaste dagen ❤️
    Det var den jag såg då 😊 precis det värsta är att det är då vi är bortresta innan jul och ÄL. Men vi får tricksa oss fram 😅❤️
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-08 15:16:52 följande:
    Samma här ju, går ju runt och väntar på vad nu som pågår i min kropp 😒 vart hos gyn två gånger nu, dem hittar inget och HCG är lågt men har stigit senaste veckan iallafall. ♥️ 
    Jag ska på fertilitetsutredning nästa år, men är redan bestämd kring vad jag ska be om, ska köra på progesteron och trombyl efter ÄL. Verkar iallafall hjälpa om man har endometrios, kan bli gravid men inte får behålla de.. ta i kontakt med någon bra gyn och rådfråga♥️ 
    Ja fy vilken fruktansvärd väntan och ovisshet 😞💔❤️

Jag skrev faktiskt idag till en privat kvinnoklinik som gör utredningar. Kostar 5500 men det får de vara värt. Tror även de kan vara lättare att få ordentligt med hjälp utav än den regionäravården. 
    Jag hoppas det går bra för dig och att HCG fortsätter att öka och allt ser bra ut❤️
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-08 22:15:13 följande:

Det är ju de 😒💔♥️ 

Sedärja! Helt rätt steg ♥️ Ja det tror jag med! 

Tack fina du♥️ mått lite illa idag och vet inte om det är pga stigande HCG eller sjunkande östrogen (missfall på ingång) som vanligt bara att vänta å se.. min temp har ju stigit fint senaste dagarna och har blivit friskare från en förkylningen. Men fattar fortfarande ingenting.. 

Ja jag tror det är enda sättet för oss att få hjälp. Skickade en egenremiss till sjukhuset men de avfärdade den :(

Din temp ser riktigt lovande ut❤️🙏 min sjönk som en sten idag så förväntar mig mensen nu.
    När kan det göra ett vul på dig för att se? ❤️❤️
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-09 18:30:46 följande:
    Meh va tråkigt :( ♥️ 

ja tyvärr sjönk jätte mycket idag men tempade inte vid samma tid heller.. Nej va tråkigt 😔♥️💔 

Hon sade i fredags att jag skulle få ett nytt VUL på torsdag efter nytt HCG prov på onsdag men hon har varken uppdaterat min journal eller skickat ut ny tid på 1177 så jag är väl bortglömd.. ♥️ just nu känner jag bara ? fakkk detta ? tbh. Var så inställd på att få en paus från allt med babymaking och fertilitet. Sen till råga på de så bröt jag ju fingrarna för en månad sen och i fredags var jag med i liten krock.. GUD VA BRA det går för mig 🥲 innan de fick jag ju missfallet i v6 följt av problem inom familjen som gav mig sjukt mycket ångest. Den här hösten har verkligen vart piss💔 
    Nää fy fan vilken höst💔 nu kan det bara bli bättre. Det måste ju vända!? Håll ut så är det din tur snart❤️❤️

Ingen mens för mig idag men troligen imorgon istället. Nu vill jag bara att den ska komma än att det ska dra ut på det 
  • Väntarpå4an

Haft mens dag 2 nu 🥺💔
    Fasen, hoppades så mycket att få lyckas direkt efter mf i november. Men får får blicka framåt. ÄL runt julafton 😅🙈 och bim 9 januari. 

Jag startar en ny tråd med bim Januari 2025. Hoppas några vill följa med dit om inte lyckan är framme just nu. Dock hoppas jag på plus för er alla❤️❤️

Svar på tråden BIM december