• mo4s

BIM december

Koststillskott

Någon som tar andra tillskott eller slutar ta under lutealfasen? Någon mer som tar Q10 och fortsätter ta det hela cykeln? 

• mo4s

Fortsätter ni testa även efter ÄL? Jag använder appen Premom och det står varje dag att jag ska fortsätta med tester för att se om nivåerna sjunker och förblir låga.

Brukar ni göra så? Vad är syftet? Mina är nere på 0,29 tre dagar efter ÄL och jag tycker det känns lite onödigt att slösa på fler tester denna månad 💸 Men är frustrerande att kurvan i diagrammet inte riktigt är nere på samma nivå som när jag började testa 😄

• mo4s
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-05 09:12:35 följande:
    Så fort jag inser att jag fått peak (alltså att testerna varit uppe på högsta nivån) och sen dalar så slutar jag. Inte alls säkert att de går ner som innan äl på ett tag. bättre att spara på testen då 🙂
    Tack för svar. Antar att de vill pusha lite för att sälja flera tester 😅
  • mo4s
    mothertotwo skrev 2024-12-06 08:05:04 följande:

I morse var min temp på 36.64 betyder det att ägglossning redan inträffar snart eller det behöver nödvändigtvis inte betyda något utan kanske sänks igen? 

Jag är ny på detta med temp. Min första månad med det! 

Är det Premon du använder?

Det dyka upp ett "B" på toppen om BBT är spikat, men de kan komma i efterhand! Hur ser ditt diagram ut?

• mo4s

Någon som använder FF och vill visa sin kurva med Lutal line? Den röda streckade?  Gärna någon hel cykel man ser hela 🤩 

• mo4s
    MG98 skrev 2024-12-07 14:13:37 följande:

Blå är nuvarande cykel men slutade tempa inatt efter att clearblue sa gravid 2-3 igår redan på äl+ 13 😊 Orange är förra cykeln som efter plus på äl+ 11 slutade i missfall på cd 30. 

Stort grattis! 😍
    Ser att din temperatur dippade lite på dpo 5, som min gjorde idag, dpo 6, hoppas min håller sig uppe och inte fortsätter dala. Varför innebär de att de blir gröna istället för blå för dig dpo 8? Svårt att läsa på bilden 😃
  • mo4s
    MG98 skrev 2024-12-07 15:18:40 följande:
    Tack! ❤️
    För att jag testade positivt på 9 dpo då blir den aktuella grafen grön 😊 
    Åh, tack! Då är jag med 🤩
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-12-07 20:34:22 följande:

Måste bara skriva av mig lite.
    Känner mig så uppgiven denna cykeln. Vi har försökt sedan i juli och vart gravida 2 gånger sedan dess men det vill inte stanna kvar 💔😢
    Vi gör verkligen allt för att logga, pricka in rätt dagar, vitaminer you name it. 
    Jag känner typ gravid symptomen jämt efter ägglossning känns det som så jag känner mig bara dum sen när mensen kommer som "trott" nåt.

Känns bara som att tiden går och vi bara försöker, lyckas och misslyckas. 

Usch detta är verkligen jobbigt och påfrestande i perioder och jag önskar att jag hade kunnat känna mer av "blir det så blir det". 

Förlåt för gnälligt inlägg men va tvungen att få ur mig det, finns det nån mer som känner samma sak? 
    ❤️❤️❤️

Det är inte gnälligt alls. Det du går igenom är otroligt tufft och det är helt okej att känna sig uppgiven ibland. Ni gör verkligen allt ni kan.
    Det är också helt normalt att kroppen kan lura en med symptom och förhoppningar ? det gör dig inte dum, bara mänsklig ❤️ Försök att vara snäll mot dig själv, även om det är svårt.
    Du är inte ensam i detta. Skickar all styrka och omtanke och håller tummar för ett plus kommande dagar ❤️
  • mo4s
    Belinda94 skrev 2024-12-08 09:22:52 följande:
    Fick ett glädjande besked imorse!!!Hjärta Håller tummarna för er andra här inne!
    Grattis 🤩
  • mo4s
    Monki19 skrev 2024-12-08 17:10:53 följande:
    Vet inte vad jag ska tro när jag kollar mina tester som jag tagit i Premom-appen🥺 Varför får jag ingen stegring, står bara och stampar på noll?? Känns futtigt att ligga så lågt på CD11🥺 Är detta normalt?
    Har beställt en basaltermometer för att lugna mig lite.
    Jag är ingen expert, men jag hade precis som dig. Fick stegring på cd 14 och peak på 15 och troligen ägglossning en dag tidigare än väntat. Tror det är helt normalt?

Brukar du ha ägglossning tidigare eller varför är du orolig? 😊
Svar på tråden BIM december