• Anonym1050

BIM december

hej hej !!
    detta är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i december 2024 ! Här dissktetar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden. 

presentera dig gärna och häng på ! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu avslutar vi året med den bästa presenten 😍

• Svar på tråden BIM december
  • Errorika
    Hej! Jag lägger gärna in mig på listan. Har följt BIM November-gruppen, men inte postat något. Tänkte det kunde vara kul att pröva :) 

Oktober var första månaden vi aktivt började försöka med att pricka ägglossning osv. Så allt är ganska nytt fortfarande, och jag håller huvudet kallt, även om jag såklart hoppas på ett plus snart.

Enligt Natural Cycles är jag inne i mitt fertila fönster just nu med beräknad ägglossning på söndag. BIM 6 december.

1/12 pfk1991
    1/12 Rdlsgdl9922
    2/12 - Frukörsbär
    2/12 - Sanso
    2/12 RainbowFamilyDreams
    3/12 - Anonym (LängtarEfterTredje
    3/12 - Anonym (mt)
    5/12 - Annpor
    5/12 - Elvaa11
    6/12 Errorika
    8/12 Anonym (FörstaBebisen)
    8/12 - Anonym (Lantisen) 
    8/12 - väntarpåfyran
    8/12 - Vallmo93
    10/12 - Anonym1050
    10/12 -Siripiri 
    10/12 - Finafisken123
    11/12 - Anonym (Oliven)
    11/12 - B3tt4n
    11/12- Peanut25 
    12/12 - Ella-Bella
    18/12 - mo4s
    19/12 - Anonym (Janey)
    19/12 - Anonym (A)
    20/12 - Anonym (Universitetsbebis)
    21/12 - Anonym (BarnlängtanVSjobbmoral)
    24/12 - ILi22
    28/12 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    29/12 - Anonym (mt)
  • pfk1991

Ni som är bra på tempkurvor, när skulle ni säga ägglossning skett? Jag fick positivt test CD17, tror ni ägglossning skett CD18 eller CD19 utifrån kurvan? Hade väldigt mkt ägglossingssmärta CD18 och negativa ÄL-test. 
  • Vallmo93
    pfk1991 skrev 2024-11-19 20:26:09 följande:

Ni som är bra på tempkurvor, när skulle ni säga ägglossning skett? Jag fick positivt test CD17, tror ni ägglossning skett CD18 eller CD19 utifrån kurvan? Hade väldigt mkt ägglossingssmärta CD18 och negativa ÄL-test. 

Tycker det kan vara svårt att sätta exakt dag enbart på tempen. Min tempoökning efter äl är ofta gradvis ökande under ca 2 dagar (och inte upp till superhögt direkt dagen efter). Så hade jag varit du hade jag utgått från det positiva ältestet cd 17 och ägglossningssmärtorna cd 18 att det är på cd 18 din ägglossning skedde 🙂

• Vallmo93
    Vallmo93 skrev 2024-11-19 21:59:09 följande:

Tycker det kan vara svårt att sätta exakt dag enbart på tempen. Min tempoökning efter äl är ofta gradvis ökande under ca 2 dagar (och inte upp till superhögt direkt dagen efter). Så hade jag varit du hade jag utgått från det positiva ältestet cd 17 och ägglossningssmärtorna cd 18 att det är på cd 18 din ägglossning skedde 🙂

Men med det sagt - är ingen expert på ägglossningssmärta heller. Förra månaden är första gången jag kände den själv och försökte då googla lite. Förstår det som att vissa känner den lite innan (typ dagen innan) själva ägglossningen och andra på ägglossningen - så cd 19 är ju ingen omöjlighet heller 😅
  • Vallmo93

Varit lite tystnad från mig i tråden men har varit i den tråkiga perioden efter mens och rejäl förkylning. Imorgon cd 10 så då börjar ägglossningstestandet 😍  Väldigt pepp på kommande veckan!

• Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-19 07:31:19 följande:
    Så är det säkert 🥲 Sjukt vad det kostar pengar men både graviditetstester och ägglossningstester... och kosttillskott 😂

Testade du imorse? Hur gick det? Vilken cykeldag är du på nu? 
    Eller hur, det är helt sjukt. Vet inte hur mycket pengar jag lagt på allt hittills 🙈 bästa att inte räkna. 
    Jag testade och det vart en tom smiley för mig, vilket va bra då vet jag att den funkar. Kommer köra med stickorna också för att jämföra ifall att. Är på cd 12 nu 😊
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-11-19 12:14:25 följande:
    håller med 🥲 har skojat om att delar av en framtida unges barnbidrag kommer gå till mig efter alla utgifter på tillskott och stickor 😂♥️ 
    Haha lätt att det borde bli så😅
  • mo4s
    Väntarpå4an skrev 2024-11-19 22:30:05 följande:
    Eller hur, det är helt sjukt. Vet inte hur mycket pengar jag lagt på allt hittills 🙈 bästa att inte räkna. 
    Jag testade och det vart en tom smiley för mig, vilket va bra då vet jag att den funkar. Kommer köra med stickorna också för att jämföra ifall att. Är på cd 12 nu 😊
    Nej, jag räknar inte heller. Haha. Vad bra att det funkar! 
    Jag började testa på cd 11 förra gången och fick ganska snabbt blinkande smiley i en dag och sen maximal, nu ska jag köra på cd10 och hoppas också på några med tom cirkel först. Jag hoppas att mensen slutar Idag och att jag också kan börja testa snart! Temperaturen har hållit sig på decimalen nu under mensen så ska bli kul att följa utvecklingen där! 
  • pfk1991
    Vallmo93 skrev 2024-11-19 22:02:06 följande:
    Men med det sagt - är ingen expert på ägglossningssmärta heller. Förra månaden är första gången jag kände den själv och försökte då googla lite. Förstår det som att vissa känner den lite innan (typ dagen innan) själva ägglossningen och andra på ägglossningen - så cd 19 är ju ingen omöjlighet heller 😅
    Tack för din input 🥰 hoppas att det var på CD18, fick bara till vuxenmys på CD15 & CD17 så de ligger ju lite närmre inpå den förväntade ägglossningen då. Jag brukar alltid ha en dag med stark ÄL smärta men har ju ingen aning om ägglossning då sker den dagen, eller dagen efter. Har inte helt regelbunden cykel heller utan den kan diffa +- 2 dagar så då vet man ju aldrig riktigt säkert heller...
  • Väntarpå4an
    mo4s skrev 2024-11-20 08:06:24 följande:
    Nej, jag räknar inte heller. Haha. Vad bra att det funkar! 
    Jag började testa på cd 11 förra gången och fick ganska snabbt blinkande smiley i en dag och sen maximal, nu ska jag köra på cd10 och hoppas också på några med tom cirkel först. Jag hoppas att mensen slutar Idag och att jag också kan börja testa snart! Temperaturen har hållit sig på decimalen nu under mensen så ska bli kul att följa utvecklingen där! 
    Idag kom blinkande smiley, skit också då mannen kommer hem först imorgon 🙃 men får bli mys imorgon iaf 😅
    Åh häftigt att tempen varg så stabil min har vart lite upp o ner några 100 decimaler. Så jag är jätte spänd nu på att se hur den blir när det verkligen är ÄL 🙏
Svar på tråden BIM december