• mo4s

BIM december

Monki19 skrev 2024-12-08 17:46:08 följande:
    Det är faktiskt appen som skriver att mina nivåer är låga och att min ägglossning beräknas bli senare än CD15. Men samtidigt har jag inte testat så mycket tidigare. Förra cykeln var 32 dagar och jag misstänker att ÄL uteblivit?
    Då förstår jag varför du blev orolig. Jag reagerade på samma sak med Premom att de lät väldigt oroväckande och stressande när jag började testa LH. Jag gick dock efter vad testerna sa, och med Clearblue skulle jag börja cd 10 och Tento Be Sure, cd 13. 

Bara testa på! Jag fick tips i den här tråden om att testa flera gånger om dagen när det börjar stegras.
  • mo4s

Vad roligt med så mycket uppdateringar idag i tråden 🤩
    Blir sugen på att börja testa lite tidigare än planerat men teststickor.

Har köpt Clearblue digital, testa tidigt och med veckoindikator, och testa på onsdag, dpo 10 som tidigast. 

Vilka teststickor rekommenderar ni? 

En annan fråga, hur får jag mitt streck i FF appen att flytta sig till 2/12 istället för 1/12? 😅 Jag har testat att ändra det jag lagt in om ägglossningstester, men spelar ingen roll.
    Jag fick höga värden cd 14 (eftermiddag) och peak på cd 15.
    Se bild: 

• mo4s
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-09 09:22:41 följande:
    Men tycket dock det set ut som cd15 stämmer som ägglossningsdag? Vad gör att du tror det är dagen efter?
    Tack för svar!

Ja, det kanske det gör?

Jag använder endast Premom och har i efterhand fört över data till FF... I Premom är ägglossning daterad 2/12 eftersom peak på LH- var 1/12. 

Men tempökningen var ju faktiskt 2/12 så det borde ju vara rätt i FF då? 

Tips på hur man kan ställa om den i Premom isåfall 😂

• mo4s
    Anonym (Tjejhej) skrev 2024-12-09 10:22:42 följande:

Hello! Grattis ni som plussar.

Tänkte på en grej då jag har ÄL troligen imorgon. För vår del kan vi liksom mysa varje dag, då vi varken har barn eller så mycket annat som blir ?ivägen?. Det är ju inte ?planerat? även om vi vill köra på när det går. Hur tänker ni kring ÄL? Varje dag eller varannan? 

Jag och min sambo hade tänkt varannan dag under den fertila perioden tills LH-peak och då köra varje dag.  

För oss blev det dock ändå fyra dagar i rad, eftersom man inte kan förutse när man får peaken 😂

Jag tror att ägglossningen skedde cd 15 eller 16 och då hade vi sex cd 10, 12, 14, 15, 16, 17 

Förra gången vi blev gravida, då det tyvärr slutade i missfall så körde vi på varje dag i en vecka typ. Då var det för att jag var osäker på när ÄL var. Det har ingenting att göra med missfallet, men upplevde att vi båda tyckte det var ganska jobbigt 😅 

• mo4s
    TrueResolution skrev 2024-12-09 11:27:40 följande:

Hade verkligen behövt lite kloka tankar eller erfarenheter från er här. 

Har länge använt ägglossningstest i form av klassiska stickor men sedan förra månaden kör jag även med Clearblue Advanced (lila), som ett komplement. Clearblues digitala främst och när blinkande gubbe drar igång kompletterar jag med stickor för att precisera. 

Bör ha ägglossning först om drygt en och en halv vecka och började testa igår. får då igår tom ring ( negativt) på testet medans imorse slog den till med FAST gubbe direkt och högsta resultat? Superskumt? Inget blinkande inflera dagsr innan som den brukar heller? Fattar ingenting. Har inga andra ÄL-känningar mer än att det spänner som fasiken i tjejmagen vilket det inte brukar göra så Är lite villrådig 😮?💨

Har du nyligen varit gravid? Jag har läst att clerblues ägglossningstest inte ska användas fören man haft två menscyklar efter en graviditet.

Jag fick ett mf i oktober och mitt test gav fast gubbe, men på första dagen i november. Nu tycker jag det funkat bättre denna cykel efter en "normal" mens.

Annars vet jag inte, sett att många fått konstiga utslag med clearblue lila dock! 

• mo4s
    Laaaaajnea skrev 2024-12-09 12:14:38 följande:

Hej, nu hoppar jag också in här i tråden. Vi fick ett tidigt mf mitten på november. Pratade med min bm och fick klartecken att så fort jag slutar blöda (och det känns bra psykiskt) så är det bara att försöka igen. Är säker på att jag hade ÄL för en vecka sedan pga flytningarna. Jag börjar känna symptom, kissar väldigt mycket mer än vanligt, ont i brösten, och haft några kväljningar. 

Har en son hemma som är 13 månader och mina första symptom där var exakt lika, och även på det tidiga mf jag fick. jag hoppas så att det ska ha tagit sig igen ☺️ men hur ska jag veta när jag kan börja testa? 

Vet du när du ska ha mens? De flesta testa tidigt -tester kan du använda 5-6 dagar innan beräknad mens. Annars skulle jag vänta ~ 10 - 14 dagar efter ägglossningen! 
  • mo4s
    Laaaaajnea skrev 2024-12-09 13:01:45 följande:
    Det är det som är problemet med tanke på att jag inte har hunnit haft en mens sen jag fick mf.. vanligtvis har jag precis koll på när jag får mens och äl. Men nu vet jag inte hur jag ska räkna.. googlat runt och vissa säger att man ska räkna första blödningsdagen på sitt mf som första mensdagen. Får vänta några dagar till och se om jag gör ett test ☺️
    Ja, jag räknade så. Fick ett mf i oktober och räknade då 17/10 som första mensdagen, tyvärr blev vi inte gravida den cykeln men mensen kom igen 17/11. 
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-09 13:45:39 följande:

Vilken tid hade du din peak? För ägget ska släppa ca 12 timmar efter peak så kan ju vara natten till den 2 dec? 

Vi ligger ju väldigt synkade och mitt ägg släppte någon gång mellan natten och eftermiddagen den 2 tror jag, för visade fortfarande glad fast smiley söndag morgon (peak) och fast smiley måndag morgon (svagare streck) och sedan negativt måndag kväll 🙈

Jag tror peak var kl 13.00 1/2 , den gick sedan ner men var fortfarande hög 17.00 och tom cirkel/låg på måndag morgon. 

Nu råkade det bli olika tester, så kanske inte är helt 100% 

När tror du att det var? 

När tänkte du börja testa, visst hade du också BIM 18/12? 
  • mo4s
    Malines skrev 2024-12-09 15:27:37 följande:

Då skulle jag tro du hade någon gång under natten till den 2/12 så det spelar nog inte så stor roll vilken av dagarna du räknar ifrån men är man petig så blir det väl tekniskt den 2/12? 😊 men ÄL stämmer in både med dina tester och tid efter peak på natten tycker jag. 

Min BIM blir 16/12 för har alltid mens typ prick två veckor efter ägglossning och de blev den 2/12 för mig. 

Tänkte nog ta ett test på onsdag eller Torsdag har lite beslutsånges, känns mer okej om de visar negativt då för man vet att det är väldigt tidigt 😅 Du då? 

Spännande! Jag tänker nog ta ett på onsdag, dpo 10 och om det är negativt, på måndag, dpo 14 🤩
  • mo4s
    Lorainza skrev 2024-12-10 07:28:17 följande:

Fick i lördags (BIM-8) en rosa flytning och i samband med detta en ilande värk i nedre magen  som höll i sig ca ett dygn. Efter det har jag varit ovanligt trött, sovit mycket djupare om nätterna och haft väldigt intensiva och konstiga drömmar.

Vågar ju inte hoppas på något ännu, men nog känner jag mig liiite misstänksam ändå! Drömmer

Trötthet är ett väldigt tydligt och tidigt symptom för mig! 
    Har också känt mig lite tröttare än vanligt, men kan bero på mycket annat också 😂

Håller tummarna för ett plus snart, när tänkte du testa 🤩
  • mo4s
    Lorainza skrev 2024-12-10 07:47:53 följande:

Jag tänkte egentligen vänta tills BIM innan jag testar... men som känslan är just nu så kanske jag inte kan hålla mig.Oskyldig Tänkte dra iväg och köpa test idag, så om jag blir alltför otålig och nyfiken så kanske jag tar ett första test någon kommande morgon Flört

Hur känns det för dig nu? Du tänkte testa imorgon eller? Skrattande

Spännande! Har du BIM nästa måndag, 16/12? Hittar inte BIM listan 😂

Ja, jag har köpt på mig ett par tester så känner ändå att jag vill kunna testa om jag får feeling.

Tidigare fått plus dpo 14 så kanske ändå väntar tills dess, det är på måndag!
  • mo4s
    drömmenomfamiljelivet skrev 2024-12-10 09:40:17 följande:

BIM idag, tog ett test igår som jag la ut här (Där jag såg ett streck, vet dock ej om det var svagt pos eller kontrollinjen som syntes). Fått liiiiite spottings idag, så vi får se om det blir mens av det eller om det stannar såhär. 

symptom:
    -kan inte sova??? Och när jag väl somnat och sovit bra så är jag så otroligt trött ändå
    -kissar ofta 
    -lätt molvärk (håller sig på en sida av tjejmagen åt gången, mensvärk brukar kännas i hela magen)
    -ont i ryggslutet, brukar väldigt sällan ha det vid mens
    -tror att mina bröst kommer explodera snart (brukar vara så vid mens också, så denna är 50/50)
    -har konstiga cravings, främst på typ pizzasallad och picklad rödlök?? Så konstigt haha 
    -känner mig lite halvfebrig till och från, men känner mig inte sjuk i övrigt

Blir galen av detta, vill så gärna att det ska vara vår tur nu, men har halvt gett upp som jag skrivit tidigare :/

kan inte ni som varit gravida innan/precis plussat dela mer er av era tidiga symtom?????

Jag hade nästan inga symtom fören vecka 6, då med illamående, trötthet och huvudvärk därefter hade jag också ont i brösten en period. 

Senaste graviditeten som tyvärr slutade i mf hann jag känna mig väldigt trött, så trött att jag tog en nap dagtid, men inget mer än så.

• mo4s

Ni som har tempat flera cyklar, när brukar temperaturen gå ner inför mensen? Förstår att det kan vara individuellt men nyfiken på ungefär antal dagar de kan röra sig om. Åtta dagar kvar till BIM så analyserar de lilla jag kan just nu 😂

• mo4s
    Laaaaajnea skrev 2024-12-10 12:56:06 följande:
    Tack för svar, då räknar jag med att jag har bim på måndag 16/12 (isch). Ska försöka hålla mig att inte ta något test innan det. Troligtvis klarar jag det inte.. haha
    Det är ju så svårt att låta bli 🙈 Har man köpt testa tidigt - test vill man ju gärna testa tidigare 😂
  • mo4s
    MG98 skrev 2024-12-10 16:35:25 följande:
    Jag upplever att den går ner samma dag som mensen kommer. Sedan har jag haft två dagar innan äl med den absolut lägsta tempen för cykeln 😊
    Anonym (Åvt) skrev 2024-12-10 18:02:48 följande:
    dagen innan eller samma oftast, men det har också hänt att den droppat först någon dag in på mensen. Därför slutade jag tempa efter bekräftad ägglossning 🙃

Åh, typiskt ingen förvarning alltså 😂 Då är det bara att vänta... 🥴
  • mo4s
    NadjaF skrev 2024-12-11 09:55:29 följande:

Hej alla!! Jag ska ha mens om en vecka och idag mår jag så jäkla illa.. tror vi prickade ägglossningen. Haft molvärk och i natt vaknade jag av att de burrade ilade i typ livmoden och var då tvungen kissa. Vet att dessa symptom kan tyda på mens också.. känner mig konstig ont i ryggen och illamående. Skulle ni testat eller avvaktat? 😬

De flesta tidiga test kan man ta sex dagar innan förväntad mens, så avvakta till imorgon iallafall för att inte "slösa" ett test :)

Här kan du kolla när de rekommenderas att du tar test, om du använder den typen av test: se.clearblue.com/graviditetstest/tidigt-graviditetstest

Svar på tråden BIM december