Inlägg från: Anonym (Allis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Allis)

Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna

Du har rätt, man delar inte på etablerade par enligt etiketten. Att göra det för en tärna som ska ses som "nära" bruden och oftast får spendera en massa extra tid och pengar för att delta är bara ohyfsat, men hon vet väl att du är en svag person som inte kan protestera.

Jag tycker du ska överraska denna lusfräcka människa genom att tacka nej, med hänvisning till att din partner inte är välkommen, och önska dem ett vackert bröllop utan dig.

• Anonym (Allis)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-14 17:27:10 följande:

Har inte antytt det, men det låter bra det 👍 vet bara att när folk gifter sig, så är det svåra val att ta. Det är alltid någon som blir besviken.. 

Då är det bara så tröttsamt när folk svarar typ ?Nej tack, för att den och den inte är bjuden?. Verkar lite ego, dagen handlar liksom inte om gästen.

Men bra det löste sig :)

Har man inte råd att bjuda etablerade par så får man i så fall dra ner ännu mer på antalet gäster, eller spara tills man har råd.

Och om man inte bjuder partnern till sin TÄRNA som ska föreställa en viktig person för en, ja då saknar man verkligen stil och etikettkunskap.
Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna