• Anonym (förvirrad)

Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna

jag är bjuden på bröllop i sommar, som en av få brudtärnor. Är inte jättenära vänner längre och bruden ifrågasatte vår vänskap för någon månad sen, men ändå ska jag vara tärna vilket jag kan tycka är konstigt. Ingen officiell inbjudan har kommit än men jag frågade om det ingår +1 för folk med partner och fick till svar att min partner strukits från listan och sen några anledningar som jag inte tycker är relevanta till varför. men Att vissa andra par är bjudna tillsammans. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då jag tar väldigt illa upp men inte vågar säga något mer för det riskerar tas emot dåligt. Jag trodde att man inte splittar på par. Vi har vart med varandra i 4+ år och min kille är ingen främling för brudparet direkt. respekteras inte vår relation? Bör man inte som tärna få ta med sin partner och trygghet? Jag känner ingen annan som ska gå

• Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2024-11-12 21:33:10 följande:
    Fast om han verkligen vore så odräglig så hade nog TS berättat det.
    Eller inte. Det är ju inte ovanligt att kärleken gör blind..
  • molly50
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-13 20:32:12 följande:
    Eller inte. Det är ju inte ovanligt att kärleken gör blind..
    Fast borde inte bruden ha sagt till TS att det handlar om något sådant,i så fall,istället för att skylla på kostnaden?
    Och TS skriver själv att hon hade berättat här i tråden om så vore fallet.
  • Anonym (Anonym)
    molly50 skrev 2024-11-13 21:38:54 följande:
    Fast borde inte bruden ha sagt till TS att det handlar om något sådant,i så fall,istället för att skylla på kostnaden?
    Och TS skriver själv att hon hade berättat här i tråden om så vore fallet.

Kan ju vara svårt att kritisera en väns partner. Men ja, kanske.. Fast egentligen behöver hon inte försvara sin gästlista till sin egen fest, men det är vad jag tycker..

Även om blivit blind av kärleken och själv inte sett hans dåliga sidor menar du?

• Anonym (X)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-14 14:50:43 följande:

Kan ju vara svårt att kritisera en väns partner. Men ja, kanske.. Fast egentligen behöver hon inte försvara sin gästlista till sin egen fest, men det är vad jag tycker..

Även om blivit blind av kärleken och själv inte sett hans dåliga sidor menar du?

Och hon, den blivande bruden, borde kunna ta ett nej tack till inbjudan utan att ställa till svars. 

Blir man som ts bjuden utan sitt partner och man väljer att tacka nej ska man få göra det utan att bli ifrågasatt. 

• Anonym (förvirrad)

Jag har inte bett om varken förklaring eller att hon ska ändra åsikt. Dom gjorde sitt val och jag mitt😊
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (X) skrev 2024-11-14 15:14:14 följande:

Och hon, den blivande bruden, borde kunna ta ett nej tack till inbjudan utan att ställa till svars. 

Blir man som ts bjuden utan sitt partner och man väljer att tacka nej ska man få göra det utan att bli ifrågasatt. 

Ja, det håller jag med om.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (förvirrad) skrev 2024-11-14 16:01:10 följande:
    Jag har inte bett om varken förklaring eller att hon ska ändra åsikt. Dom gjorde sitt val och jag mitt😊

Har inte antytt det, men det låter bra det 👍 vet bara att när folk gifter sig, så är det svåra val att ta. Det är alltid någon som blir besviken.. 

Då är det bara så tröttsamt när folk svarar typ ?Nej tack, för att den och den inte är bjuden?. Verkar lite ego, dagen handlar liksom inte om gästen.

Men bra det löste sig :)

• Anonym (Allis)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-11-14 17:27:10 följande:

Har inte antytt det, men det låter bra det 👍 vet bara att när folk gifter sig, så är det svåra val att ta. Det är alltid någon som blir besviken.. 

Då är det bara så tröttsamt när folk svarar typ ?Nej tack, för att den och den inte är bjuden?. Verkar lite ego, dagen handlar liksom inte om gästen.

Men bra det löste sig :)

Har man inte råd att bjuda etablerade par så får man i så fall dra ner ännu mer på antalet gäster, eller spara tills man har råd.

Och om man inte bjuder partnern till sin TÄRNA som ska föreställa en viktig person för en, ja då saknar man verkligen stil och etikettkunskap.
  • molly50

Jag tror att har man varit tillsammans i mer än 4 år så borde man ha sett sin partners dåliga sidor.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Allis) skrev 2024-11-14 18:27:57 följande:
    Har man inte råd att bjuda etablerade par så får man i så fall dra ner ännu mer på antalet gäster, eller spara tills man har råd.

Och om man inte bjuder partnern till sin TÄRNA som ska föreställa en viktig person för en, ja då saknar man verkligen stil och etikettkunskap.
    Vi får nog bara trycka olika här. Varför ska de spara pengar för att bjuda någon de inte vill ha där? Låter för dumt tycker jag.. Som sagt, det är inte gästen det handlar om, men brudparet.

Om de så bara vill bjuda halva par på DERAS fest, så kör på. Så får de få som orkar bli sura bli det då. Jag hade då inte brytt mig om min man blev bjuden utan mig. Man får väl ta av offerkoftan för brudparets skull, och utgå från att de inte menar något illa med det. (Inte riktat mot TS)
Svar på tråden Partner inte bjuden på bröllop - jag är tärna