Mitt barn haltar
Hej!
Det började med att min dotter 1,5år var röd på lilltån i augusti. Någon vecka senare var tån lite svullen. Vi valde avvakta lite då hon kanske slagit i det när hon sprungit ute barfota. ( Inget vi sett dock)
Sedan blev tån brevid ochså svullen. Så hon har nu 2 svullna tår. Vi kontaktar såklart VC och dom ger oss en ögonsalva med antibiotika i som vi ska smörja nagelband. Hjälpte inte, då fick vi pencillin men vi avbröt 2 dagar in pga utslag.
Då uppsökte vi återigen vc och fick en ny läkare som sa absolut inte ta antibiotika. Det är bara ett skoskav. Ge Ipren 2v om hon har ont. Hjälpte ingenting.
Vi fick tillslut röntga foten och mellan benet i lilltån har inte växt till sig som dom andra?! Men inget annat fel kan dom se och varför dom är svullna vet dom inte.
Nu kan hon inte stödja på benet på morgonen så vi söker vidare vård på akuten då VC inte kan hjälpa oss mer. Akuten vet inte vad det är och säger det inte är akut. Vi hade fått en tid hos ortoped inom 3månder men efter 5 besöket på akuten så fick vi äntligen påskyndat ortoped besöket. Vilket var en stor besvikelse då han aldrig sätt något i sina 30års erfarna år. Så han sa jag Tror det växer bort men det tar nog ett halvår.
Här är nu alltså 2 tår svullna, fotled, knä och egentligen hela vänster ben svullet och hon vill inte gå på de.
Och här är vi nu.. vi vill helst inte lämna henne på förskolan då dom inte har resurser till att bära runt på henne hela förmiddagen, vi ger henne bara ipren nu.
Vad ska vi göra? Har någon haft något liknande problem? Vad kan det bero på?
Hon haltar knappast pga tån, hon påvisar ingen smärta alls när man trycker osv.