Inlägg från: Anonym (Foten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Foten)

Mitt barn haltar

Fick ni någon förklaring till varför benet i tån inte växt till sig ordentlig? 
    tänker att ni ska börja där igen och undersöka orsaken. Stå på er om remiss för det.

• Anonym (Foten)
    Anonym (C) skrev 2024-11-18 07:42:57 följande:
    Det handlar alltså inte om skav, det handlar om att skorna idag byggs med tanke på design, inte att de är bra för fötterna.

Som jag skrev innan, det finns en anledning till att småbarn ligger med fötterna i luften och särar eller spänner på tårna. Det är ingenting de gör medvetet, utan det är instinktivt för att bygga musklerna i fötterna.

Skor ska inte vara smala eller hårda, de ska vara "mjuka" eller breda. 

Låter dock som att hon är svullen konstant, så detta är förmodligen nått annat!
    Ja det är något annat. Så där tusen år sedan fanns knappast ergonomiska skor. Annars borde det vara synligt om det är skav som orsakar eller liknande.

Men viktigt att en och samma läkare hela tiden gör uppföljning annars lätt att hamna mellan stolarna och endast skickas fram och tillbaka istället för endast framåt.
  • Anonym (Foten)
    Anonym (C) skrev 2024-11-21 13:49:14 följande:

Nej det där tror jag inte på att hålla sig till en läkare som inget vet så blir det bättre..

Är det ens barn det handlar om så letar man reda på en läkare som faktiskt kan något och inte "sitter ner i båten"

Så lätt att missförstå varandra här. Menar utifrån att har du en läkare som du känner förtroende för så är det absolut lättare att hålla sig till den och låta remisser och dylikt gå via samma person. För att minska risken för att bollas mellan olika mottagningar med samma misstanke om orsaken till besvären. Istället för att kunna bocka av och undersöka vidare.
Svar på tråden Mitt barn haltar