Anonym (Trött) skrev 2024-11-11 12:59:10 följande:
Gav bort 10000 kr, fick inte ett tack
Mitt syskon och jag har haft en svår uppväxt. När jag insåg att misshandeln, tortyren samt mordförsök en inte var normalt så försökte föräldern att få mitt yngre syskon att hata mig men att den skulle älska föräldern.
Detta satte sina spår hos mitt syskon,. Personen har varit väldigt svårt att ha med att göra. Raseri utbrott och obefogat hat mot mig.
Vet ni, jag slog aldrig ens mitt syskon en enda gång som barn. Vi slogs aldrig faktiskt förutom att den gav mig en rak höger över nästan vid 1 tillfälle som barn.
Nu kom det fram att personen var i kris och behövde 10.000 kr till en räkning.
Vi har båda väldigt dålig ekonomi. Men jag gav mitt syskon 10.000 kr. Och jag har inte fått ett Tack ens, har överhuvudtaget inte hört någonting ifrån mitt syskon.
Börjar känna mig riktigt irriterad faktiskt. Hur kan man bara göra så?
Ett litet litet enkelt tack tycker jag att man säger ä faktiskt.
Om ni missförstod så var det föräldern som utsatte mig för det här och mindre syskonet för misshandel.
Vi har inte haft någon syskon relation i vuxen ålder överhuvudtaget. Vi är båda adopterade. När vi kom hit så var vi jättenära varandra. Blev oroliga och ledsna så fort vi inte visste vart den andra var eller kunde se den.
Adoptivförälder gjorde allt för att skilja på oss och lyckades, även lyckades komma undan med precis allt.
Så jag fick veta om denna penga kris med av den enda som vi båda pratar med idag (en äldre släkting).
Då syskonet inte kunde få ekonomiskt hjälp från något annat håll och har varit precis som en lyxfällan fall med en partner idag och 3 barn ( som jag varken träffat varken partnern eller barnen förutom vid ett tillfälle då vi gick en promenad bara jag, mitt syskon 2 av hennes barn när dom var jättesmå och våran äldre släkting.
Så jag skickade över 10.000 och fortfarande inte fått ett enkelt tack!??