• Anonym (Anonym)

Muskelvärk av sjukdom?

Blev sjuk för ca 2-3 veckor sedan i rätt så jobbig förkylning.
    Är frisk nu men för ca en vecka sedan får jag sån muskelvärk i båda benen. Det gör inte ont på något specifik ställe, utan det gör ont i hela benen och värker. Det var samma typ av värk som jag hade när jag fick corona för några år sedan, kunde knappt sitta still då för det gjorde så ont. Vaknade inatt av värken och går över när jag tar alvedon.
    Är det något som jag bör kolla upp eller avvakta? Är det någon annan som brukar få värk i leder/muskelvärk vid sjukdom och hur länge dras man med det? 
    Gör rätt ont och hindrar mig från saker jag vill göra, bl.a. så blir det värre vid benträning.

• Svar på tråden Muskelvärk av sjukdom?
  • Anonym (H)

Det kan säkert vara efterdyningar av sjukdomen du hade, men det kan också bero på vad för skor man har. Står du upp mycket eller går mycket och har nya skor? Om det inte går över på en vecka så skulle jag ha kollat med VC. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (H) skrev 2024-11-12 01:08:54 följande:

Det kan säkert vara efterdyningar av sjukdomen du hade, men det kan också bero på vad för skor man har. Står du upp mycket eller går mycket och har nya skor? Om det inte går över på en vecka så skulle jag ha kollat med VC. 

Står mycket på jobbet men har haft samma skor sen långt tillbaka. Tack för svar, ger det en vecka till så kontaktar jag dom.
  • Anonym (Anonym)
    Räkan77 skrev 2024-11-12 01:14:33 följande:

Du kanske har haft covid igen?

Jag misstänker det, jag ger det lite tid till så kanske det avtar. Har annars aldrig fått muskel/ledvärk när jag varit sjuk. 
Svar på tråden Muskelvärk av sjukdom?