• Anonym (Hej)

Gravid?

Jag hade då oskyddat sex 23 oktober kondomen sprack. Min ägglosning skulle då varit om ca 3 dagar. Tog då akut p piller 5 dagar.  Nu är min mens sen 1 dag grejen är det sticks i underlivet de brukar kännas så när jag ska få mens. Idag fick jag en vit gryning flytning istället. Är jag gravid ? 

• Svar på tråden Gravid?
  • Anonym (Anon)

Det enklaste är väl att ta ett test?

• Anonym (Hej)
    Anonym (Anon) skrev 2024-11-12 06:33:25 följande:

Det enklaste är väl att ta ett test?

Tog precis står negativ kanske lite för tidigt eller ?
  • Anonym (Anon)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-12 08:22:53 följande:
    Tog precis står negativ kanske lite för tidigt eller ?
    Nej det skulle jag inte säga. Testa igen om två dagar om mensen fortfarande inte kommit ☺️
  • Anonym (S)

Off topic kanske,, men hur fasiken gör man så kondomen spricker? Försöker trycka in kuken innan tjejen är blöt? Eller?

• Anonym (Sanna)
    Anonym (S) skrev 2024-11-14 11:59:30 följande:

Off topic kanske,, men hur fasiken gör man så kondomen spricker? Försöker trycka in kuken innan tjejen är blöt? Eller?

Som tonåring tog jag, tjejen, på min pojkvän kondomen och gissningsvis råkade jag klösa till den eller något, för den sprack och jag var jättevåt. Blev inte gravid. Men det är också enda gången en kondom spruckit när jag haft sex, vilket är väldigt många gånger de senaste 17 åren.
  • Anonym (t)

Och hur vet man att den sprack och inte mer nöttes sönder?
  • Anonym (Hej!)
    Anonym (Hej) skrev 2024-11-12 00:09:47 följande:
    Gravid?

Jag hade då oskyddat sex 23 oktober kondomen sprack. Min ägglosning skulle då varit om ca 3 dagar. Tog då akut p piller 5 dagar.  Nu är min mens sen 1 dag grejen är det sticks i underlivet de brukar kännas så när jag ska få mens. Idag fick jag en vit gryning flytning istället. Är jag gravid ? 

Du behöver nog inte vara orolig. När man tar akut p-piller brukar mensen och hormonen rubbas. Den kommer säkert senare denna gång. 
  • Anonym (Det händer)

Att kondomer brister är en risk man får räkna med. Med en tidigare flickvän använde jag kondom i två år och det hände tre gånger att kondomen gick sönder. Vi hade samlag rätt ofta, kanske 3 gånger i veckan, så då blir det uppskattningsvis en procent av kondomerna som sprack. Det är svårt att peka på något speciellt som gjorde att det hände, möjligen att samlagen var ganska långa. Tillsammans med frun har det inte hänt, men hon har råkat ut för det en gång med tidigare partner. Hoppas det går bra för TS
Svar på tråden Gravid?