Slut på amningstiden?
Hej!måste bara få ventilera och se om någon varit i liknande sits.. gällande min lilla tjej på 3 mån (prematur och vägde bara 2,3 när hon föddes, fick sondmatas och ligga på Neo i 2v)
vi har helammat, bortsett från en vecka på neo innan mjölk kom igång, vi introducerades till amningsnapp tidigt på Neo då hon va så liten och inte fick grepp och den har vi varit fast med.
För en månad sen vägde hon 3515, idag vägde hon 3315..
BVC sa att jag inte längre kan amma utan måste ge ersättning och att jag inte framöver kommer kunna helamma heller utan bara ?mysamma?..
känner mig så så misslyckad. Först vill hon inte vara kvar i magen utan kommer tidigt, sen kämpar jag, alltså jag har pumpat, ammat, testat olika positioner, krånglat med den där jäkla nappen, hon har typ bott på bröstet och jag har verkligen gjort allt för att få igång mjölken och räcka till.. hon har verkat nöjd efter varje amningstillfälle, pumpat efter för att tömma och det har knappt kommit något då.. men tydligen har ju hon hungrat ihjäl i en månad nu då? känner mig helt värdelös och misslyckad som mamma som inte kan ge mitt barn det hon behöver. VILL ju så gärna amma också. Vet att ersättning numera är lika bra egentligen (utöver immunförsvaret) men det kan väl inte vara slut redan?
någon annan som haft liknande problem med amningen Och kanske har någon magisk ?det blev bra till slut? story?