• Anonym (Butiksarbetaren som tröttnat)

Tips på jobb där man börjar tidigt?

Efter att ha jobbat i butik större delen av mitt liv är jag nu riktigt less på butikstider. 10-19 vardagar samt att jobba helger och röda dagar och känna att man inte har någon fritid är hemskt.

Har nu bestämt mig för att söka nytt jobb och mottager gärna tips på arbeten där man antingen kan styra sina arbetstider själv alternativt börjar jobba typ 05-06 på morgonen för att sedan kunna sluta runt 14-15. 

Lönen är inte avgörande för mig utan det är arbetstider som passar mig som jag vill åt. Jobba på förskola kanske? 
    Mottager tacksamt tips på arbeten!! Skrattande

• Svar på tråden Tips på jobb där man börjar tidigt?
  • Anonym (?)

Städ
    Bygg
    En del insdustrijobb
    Skogsbruk

Sen finns det en del brancher med skiftgång där det kan gå att bara få förmiddagsskiftet

• Anonym (Agneta)

Förskola är ju lite skiftgång där då i princip alla förskolor har öppet till 18 eller 19 och man turas om att öppna och stänga.  Är du utbildad förskollärare?  Du kan ju annars testa och söka. 

Annars finns ju butiker med tidig öppning . Där jag bor öppnar Ica kl 6 och stänger 23 . Det ger ju utrymme för helt annat schema 

Annars är det väl kontorsjobb som gäller om du vill ha fast schema och lediga helger 

• Anonym

Bagare börjar ju fortfarande brutal-tidigt

• Anonym

Lokalvård.

Vi jobbar 6-15, måndag till fredag.

Tjänar inte så där jättebra men har en stor frihet.

Jobbar åt en av de stora bolagen och har gjort i många år. Trivs jättebra och kommer stanna.

• Mentat

De flesta LO-fack har väl 7-15:30 som normal arbetstid.
    Jag var ingenjör men hade fria arbetstider, så länge problemen blev lösta kunde jag göra det när som helst och tidiga morgnar kände jag mig som mest effektiv så jag jobbade ofta 6:30-15.

Svar på tråden Tips på jobb där man börjar tidigt?