• Anonym (Trött och pank)

Hankar mig fram mellan "skräpjobb"

Jag har aldrig haft en stabil anställning. Bara massa ströjobb, visstid, gigarbeten osv. Arbetat med allt från covidtestning på labb till Foodora och tidningutdelning. Lyckas liksom inte hitta ett beständigt heltidsjobb, så jag tar det jag får. Har visserligen en yrkesutbildning i bagaget (läkemedelsoperatör), men det har bara lett till kortare uppdrag. Är less på att aldrig känna att jag har den där grunden i livet, med besparingar osv. Måste hela tiden börja om från ruta ett, känns det som. Just nu har jag två deltidsjobb, varav det ena bara är över vintersäsongen.

Söker jobb, men tar det jag får. Hur ska jag bära mig åt för att få in foten på riktigt? Tips på bransch? Obs: Saknar körkort (och har inte råd att ta det f.n.).

• Svar på tråden Hankar mig fram mellan "skräpjobb"
  • Tow2Mater

Flytta dit det finns läkemedelstillverkning. Men din utbildning borde du väl hitta jobb inom deras produktion,

• Anonym (Trött och pank)
    Tow2Mater skrev 2024-11-14 15:28:36 följande:

Flytta dit det finns läkemedelstillverkning. Men din utbildning borde du väl hitta jobb inom deras produktion,

Bor där och man tycker det, men ändå får jag inte såna jobb (dock ett antal liknande men som bara varit konsultuppdrag). Kommer till nån intervju som bäst, men är väl helt enkelt inte rätt virke.
  • Anonym (Hut, hyfs och hållning)

Ser du ut som en seriös människa då eller ser du ut som ett emo-offer som stannar hemma från jobbet för att katten kanske kräktes lite?

Skaffa en stil som verkar normal och fungerande för den chefsålder som vanligast anställer folk så borde det gå bättre, tror jag.

Vissa yngre som går omkring på stan får jag ärligt talat mest lust att ge en lavett och tvinga att springa några mil.

Svar på tråden Hankar mig fram mellan "skräpjobb"