• Anonym (TS)

Byter barnen vecka som vanligt även när de är sjuka?

Undrar mest hur andra brukar göra. Håller ni på veckorna som vanligt och byter även när det finns smittorisk som t ex magsjuka eller om barnen mår dåligt med feber?

• Svar på tråden Byter barnen vecka som vanligt även när de är sjuka?
  • MammaTillDansband

Nej, ett sjukt barn får vara kvar även om det är bytesdag, för att inte smitta den andra föräldern (och för att slippa stöket med att packa och åka iväg). Sen när hen är frisk får hen komma hem till föräldern som egentligen har barnvecka.

• Anonym (L)

Är det en vanlig förkylning så jo, då byter vi. Men vid magsjuka stannar barnet där det blev sjukt, och kommer inte till den andra föräldern förrän alla i familjen där barnet blev sjukt varit friska minst 48 h.

• Anonym (Beror på)

Det beror på allmäntillståndet. Man kör inte iväg ett barn som egentligen ska ligga till sängs.

• Mickezzz

Nu är våran dotter såpass stor så hon t.o.m. har flyttat hemifrån.
    Men vi satte alltid barnes bästa i första rummet.
    Är hon sjuk så får hon såklart bli frisk där hon var, tänk dig själv typ göra en flytt när du är sjuk.
    Vi skötte vårdnaden fint tyckte jag, jag jobbade mycket vissa perioder då var hon hos mamman på heltid.
    Behövde mamma ?hjälp? så fanns jag alltid där för att ta emot våran dotter.
    Det är vårat barn som betyder mest och hennes välbefinnande och vi var fortfarande en familj som ställde upp för varandra även om vi inte levde ihop.

Blir faktiskt ledsen ibland när jag hör hur illa många sköter saken.

Svar på tråden Byter barnen vecka som vanligt även när de är sjuka?