Inlägg från: Jhannis |Visa alla inlägg
  • Jhannis

Vård i Norra Sverige. Blir vi utan vård?

KillBill skrev 2024-11-30 18:36:10 följande:
    Som sagt. Sverige har sedan 2007 styrts på budgetar som godkänts av högerpartierna alternativt högern och SD. Exempelvis fick Socialdemokraterna under två år (2015, och 2022) styra Sverige på en budget som drevs igenom av högerpartierna och SD. 

Idag administreras försämringar inom sjukvård, tandvård, skolan, A-kassan o.s.v. av en SD-styrd (M/KD/L) regering.  Som exempel kan nämnas att SD regeringen nu vid årsskiftet låter unga mellan 20 ? 23 år betala för tandvård som tidigare varit kostnadsfri och att SD regeringen nu vid årsskiftet höjer den s.k. funkis-skatten (handikappade och sjukpensionärer kommer efter årsskiftet få betala ännu högre skatt jämfört med löntagare än tidigare). 

Det är alltså Sverigedemokraterna som står bakom Moderaterna när Sverige förfaller. 
    Din text so du lagt här har ingen källa.

SD sitter inte i regeringen.
  • Jhannis
    KillBill skrev 2024-11-30 19:57:37 följande:
    Regeringen får inte igenom någonting utan stöd från SD. I praktiken styrs regeringens politik av SD.
    Oj oj om SD skulle styra det andra partierna i regeringen så skulle Sverige se helt annorlunda ut än det gör i dag. 
  • Jhannis
    KillBill skrev 2024-11-30 20:45:12 följande:

Du verkar inte vara särskilt insatt i politik.

SD har fått igenom massor av sin politik i tidöavtalet (faktum är att SD är det parti som vunnit mest på Tidö avtalet). SD har röstat för regeringens politik de 3 senaste åren.

Om man är besviken på att regeringens politik har resulterat i försämringar inom A-kassan, vård, skola och omsorg, dyrare för unga att gå till tandläkaren, rekordhög arbetslöshet, stor brist på bostäder, att funktion nedsatta får betala högre skatt än löntagare o.s.v.  ska man veta att SD står bakom denna politik.

Sverigedemokraterna är Tidöavtalets stora vinnare

Nej jag är inte bra på politik. Jag gillar inte politik det är politik och troenden som förstör landet.

För det andra så handlar den här tråden om Vården i Norrbotten så håll till vad som diskuteras och lämna politiken till politik trådar.
  • Jhannis
    KillBill skrev 2024-11-30 21:56:10 följande:
    Regeringen och SDs politik drabbar hela landet inkl. Norrbotten..
    Som det nämnts tidigare så falerar Sjukvården inom hela Sverige på grund av att befolkningen har ökat med över 2 miljoner människor. Dessa människor belastar sjukvården och kostnaden är enorm.

Och ska vi dra in politiken igen så är det Moderaterna och Sossarna som har öppnat alla gränser. Ju mer människor som kommer in desto mer belastar det sjukvården och desto mer kostar det.
  • Jhannis
    KillBill skrev 2024-11-30 22:45:12 följande:

I Region Östergötland styr högerpartierna med stöd av SD och där har man under året varslat 900 anställda.  Att Regionen behöver varsla så många beror å att SD och regeringspartierna inte kompenserar regionerna för ökade kostnader pga. inflationen.  Detta är ett bra exempel på att SD skiter i sjukvården. 

www.dagenssamhalle.se/samhalle-och-valfard/sjukvard/storvarsel-laggs-i-region-ostergotland-kravs-ytterligare-krafttag/

Det enda du har att säga är att du hatar SD. Jag gillar inga partier, men jag går inte och spyr galla som du gör av ett enda parti.
    Om du fortsätter så stänger jag av dig från tråden. Acceptera.
  • Jhannis
    Anonym (Hej!) skrev 2024-11-30 22:57:44 följande:
    Det anställdes ca 1000 nya syrror vid coviden, det är dom som slutar nu.
    Du får hänga med lite 
    Så östergötland har nu 13000 anställda inom vården.

Det är otroligt många! 
    Det var några som jobbar i Östergötland är det enbart på US eller allt inom vården?

Här i Norrbotten har vi ett stort sjukhus i Luleå och där finns knappt 2500 anställda.

Umeå universitets sjukhus 5000 anställda
  • Jhannis
    Anonym (Hej!) skrev 2024-11-30 23:10:27 följande:

Det finns inga pengar till det.
    En socialdemokrat sa i Fransk media sist alliansen styrde att välfärden va överbelastad och att det inte fanns mer pengar till det.

Det är över 10 år sedan 
    Och efter det satsade ditt parti att släppa in ca 100 000 arbetslösa varje år
    Vad tror du själv händer med välfärden då?

Du har fått som du ville så sluta att tjuta nu,  festen är över och pengarna är slut 

Bra skrivet Glad
  • Jhannis
    KillBill skrev 2024-12-01 09:35:31 följande:

Det märkliga med ditt resonemang är att du inte verkar ha förstått att Sverigedemokraterna är en del av regeringsunderlaget och därmed ansvariga för den politik som drivs:

SD har röstat för flera budgetar i rad som har gett otillräckligt med stöd till skolan och sjukvården (statens stöd till kommuner och regionerna har inte räknats upp med inflationen)

SD har rötat igenom att åldersgränsen för fri tandvård till sänks till 19 år och att det dubbla årliga tandvårdsbidraget för personer mellan 24 och 29 år försvinner och detta trots att SD gick till val på billigare tandvård.

SD har röstat igenom försämringar i A-kassan trots att man gick det val på att SD var garanten för att A-kassan inte skulle försämras.

SD har röstat för en politik som kraftigt har minskat bostadsbyggandet i Svettige och det har resulterat i att tusentals byggarbetare nu står arbetslösa.

Med SD i regeringsunderlaget är nu arbetslösheten den högsta på ett decennium (Sveriges arbetslös är nu 4:e högsta i hela EU).

Samtidigt som välfärden med SD i regeringsunderlaget krackelerar så har SD röstat för skattesänkningar för de mest förmögna på flera miljarder.

En gång för alla och absolut för dig. Jag har sagt att jag inte är intresserad av något politiskt parti så sluta med att gapa om att jag röstar på SD annars stänger jag av tråden. 
  • Jhannis
    KillBill skrev 2024-12-01 11:59:00 följande:
    Det är tydligt att du inte vet vad du snackar om..
    Det konstiga med dig är att du dömer alla andra som skriver i tråden utom dig själv. Tror du verkligen att du endast har rätt i allt och alla andra har fel.

Du ser bara med dina sosse ögon och håller hårt om deras politik hur mycket fel dem än gör.  Sossarna har sett till att pensionärer blir hemlösa och utan mediciner då sossarna har Tvingat äldre personer köpa sossarnas lotter. Till och med hotat om pensionärerna inte köper lotterna. Många pensionärer har hamnat på kronofogden. Och allt annat fel sossarna har gjort i åratal det ser du inte för du känner bara hat mot ett parti och då har du rätt i allt.
  • Jhannis
    Anonym (Hej!) skrev 2024-12-01 21:29:54 följande:
    Jaha så du tänker att under patiensens restid så sitter läkarna och väntar dem.
    Själv tänker jag mig inte att alla sossar är lika dumma i huvudet som dig, då det är helt omöjligt 
    Flört
  • Jhannis
    Yllop skrev 2024-12-02 00:28:34 följande:

Det är  inte enbart en fråga om lön.
    Det sociala spelar en stor roll.
    Säg att läkaren är gift/sambo.
    Partnern kanske inte kan få ett likvärdigt jobb i Norrbotten.
    Barnen vill gå kvar i skolan med sina kompisar.
    Man vill inte flytta hundra mil från föräldrar, syskon, vänner och bekanta.

Även väder och klimat spelar in.
    Kommer man från  Skåne med dess korta vintrar så vill man kanske inte flytta norrut med långa vintrar.

Jaha du tänker så. Så då ska alla i Norra Sverige tappa hoppet om att vi ska kunna få kunniga läkare  förklimatet är hemskt ....Lönen kan vi inte snacka om.....
    Jaha då vet vi det då
  • Jhannis
    Anonym (c) skrev 2024-12-02 15:08:39 följande:
    Det var då själva f*n ... !

I en tråd i "politik" som lyckas hålla sig seriös i tio sidor så känner du till slut att du behöver kliva och och sabotera tråden med ditt jä*vla SD-ande

Du har hundra andra trådar där du gör ditt arbete gentemot Partiet och skriver om hur bra Partiet är och hur dumma SD är - kan du inte nöja dig med att hålla dig till dem?

Du startar till och med egna trådar bara för att få skriva "S är bäst! SD är dumma!" men ändå måste du in alla andra trådar och skriva samma sak gång på gång på gång?!

På riktigt. Måste du verkligen sabba varje tråd med dina tradiga jä*la upprepanden om "SD"

Bara lämna oss som skriver och samtalar här ifred är du snäll.
    Håller med dig 100%. KillBill är bara ute efter att sabotera alla trådar med sitt hatande om SD och försöker tala om hur bra S är.
    Jag som trådstartare har bett han snällt lämna tråden, men han bara fortsätter.
  • Jhannis

Alla ni som kapat min tråd om vården och gjort den till POLITIK sida kan ni bara ge er.

STARTA EN EGEN TRÅD I POLITIK:Demon 

• Jhannis
    KillBill skrev 2024-12-06 06:45:48 följande:
    Att vården inte fungerar i hela Sverige är en politisk fråga oavsett vad du tror eller tycker. 

Varför tillåter du inte kritik mot att de som styr landet inte skjuter till tillräckligt med pengar till den svenska vården?
    Kill Bill du är bara ute efter att höja sossarna i skyarna i allas trådar och försöka få alla och hata SD. Det är ditt enda syfte oavsett vad tråden handlar om. Starta en egen tråd så att du inte förstör för alla på FL som vill ha en normal diskussion.

Nästa gång detta sker i min tråd då stänger jag av dig.
  • Jhannis
    KillBill skrev 2024-12-06 21:47:17 följande:
    Varför svarar du inte på frågan?  Varför tillåter du inte kritik mot att de som styr landet inte skjuter till tillräckligt med pengar till den svenska vården?
    Varför har inte Sossarna gjort det under alla dessa år det satt vid roddret. Varför fick det rödbruna partierna sänka Sverige till Katastrof. Det kommer att ta tid åratal för att bygga upp Sverige igen.....Sossarna har raserat Sjukvården, Tandvården, skolan. pensionärernas levnads villkor, funktionsnedsattas villkor.

Sossarna med deras anhängare har sett till att Sverige ligger under golvet.
  • Jhannis
    Anonym (Hej!) skrev 2024-12-07 19:16:11 följande:
    Fast sist alliansen styrde så satt socialdemokraterna här  på familjeliv och länkade att det aldrig tidigare hade satsats så mycket någonsin på sjukvården som alliansen gjorde.

Iof fattade t.om en åsna att det berodde på att man inte ville hålla med om att det saknades pengar pga av en hög invandring 

Men det va så ni lät då och sedan styrde ju sossarna i 8 år.
    Vad hände? Avvecklade sossarna sjukvården? 
    Så bra skrivet ....sanningen ska fram och den har du.
Svar på tråden Vård i Norra Sverige. Blir vi utan vård?